Publicerat Januari 4, 201016 yr Tänkte presentera min andra vak koja. Som vanligt kommer man på att man skulle tagit lite bilder före man började med något och det har jag inte gjort så ni slipper se den i original form. Från början var detta en hytt där man körde en barkmaskin. Den byttes ut mot en nyare och när erbjudandet om den kom så påtalade jag att den nya var smidigare att ta hand om innan den var installerad men det gick inte Hemkörning tvättning tvättning tvättning städning städning städning, fy satan vad den såg ut men till sist så såg man i vart fall golv väggar och tak. Bort montering av ac aggregat och spakställ var rätt snart gjort och sedan lyft jag in den i garaget. Tätning av åtskilliga hål som inte var till någon nytta, demontering av frontrutan och montera dit en träskiva där istället. Fixade en lexanskiva som öppningsbar ruta och isolerade en del av inredningen tills isoleringen tog slut. Gissa om jag hade roligt när jag smetade ut kontaktlim inne i den lilla hytten Montering av bänkskivor och belysning fram på kojan så var den i stort sett färdig. I morgon ska jag köra ut den till åteln och justera in ljuset, sen är det bara att vänta på grisarna....... /Lasse
Publicerat Januari 4, 201016 yr Eeehhhh ett sånt monster, jag är helt övertygad om att Skrot-Nicke kommer att komma runt hörnet och in på bild om jag bara tittar länge nog Kan bara konstatera att jag är avis som tusan och önskar att även jag hade behov av en vakkoja nr 2, nu är det inte så fallet och jag kan bara beundra dina tilltag. /Christian
Publicerat Januari 4, 201016 yr Författare Helt otroligt vad tid det tar även om det inte var så mycket jobb med den. Kan tillägga att nu är garaget nystädat men fick vara lite av en akrobat för att komma fram innan. Nästa projekt/koja kommer att bli en portabel sak på en traktorvagn som ska kunna gå att flytta runt mellan åkrar och annat när grisen är där och stör. /Lasse
Publicerat Januari 4, 201016 yr Det hade varit bättre att du låtit ac:n sitta kvar och använt den som kylrum. Vakkoja? Vad har man en sådan till?
Publicerat Januari 4, 201016 yr Författare Det hade varit bättre att du låtit ac:n sitta kvar och använt den som kylrum. Vakkoja? Vad har man en sådan till? Ha Ha Kylrum? då måste man ju skjuta nått först...... Man kan ha den o fika i när man väntar på hunden kanske /Lasse
Publicerat Januari 4, 201016 yr Ha Ha Kylrum? då måste man ju skjuta nått först..... Förstår att det bli lite långsökt för dig... :D Men du kunde ju ha använt den till att kyla ölen i.
Publicerat Januari 5, 201016 yr Författare Nu är den på plats. Jag ska bara justera in ljuset i kväll. Lampan drar 0,09 amp och med ett batteri på 220ah och ett på 225ah så borde det räcka ett tag. Det går även att låta lampan lysa på lägre effekt och sedan dra på högre effekt när man vill skjuta men jag tror inte så mycket på den iden....vi får se, lampan drar bara 0,01 på låg effekt. Utsikt från åteln Utsikt från skjutgluggen Verkar ha varit en ensam gris där i natt, tjärade på lite grann. Blir nog till o sitta snart, första grisen i kojan ska bli min. (Vems skulle den annars bli) /Lasse
Publicerat Januari 5, 201016 yr Din för min kula? Eller nej kanske inte det... Så nimnt med traktorlastare när man skall flytta på saker. /Christian
Publicerat Januari 5, 201016 yr Författare Din för min kula? Eller nej kanske inte det... Så nimnt med traktorlastare när man skall flytta på saker. /Christian Den förstod jag inte... Traktor med lastare är underbart, lite tung pryl att baxa ner för hand även om den bara står 3-400 meter hemifrån /Lasse
Publicerat Januari 5, 201016 yr Författare Ser fint ut. När får jag komma och prova... När du vill. Bäst vore det väl om det fans gris samtidigt som du var här /Lasse
Publicerat Januari 5, 201016 yr Den förstod jag inte...Traktor med lastare är underbart, lite tung pryl att baxa ner för hand även om den bara står 3-400 meter hemifrån /Lasse Det gör inget, det gör knappt jag heller, förstår alltså, jag tänkte som så att det är din nasse fälld för min kula, dvs min hand men det var nog mest bara ett futilt sätt att ställa sig in hos dig Står den så pass nära hemma som 3-400 meter, tja då kan du ju mest bara smita ut i bara understället och pang för att jaga/vaka en timme efter maten, dvs som andra tittar på TV efter maten. /Christian
Publicerat Januari 5, 201016 yr När du vill. Bäst vore det väl om det fans gris samtidigt som du var här /Lasse Jo det så klart. Jag försöker få ihop en helg i Ramkvila hos RE & UR med tax- o Wachteldrev, kanske det blir möjligt med grisvak på natten!
Publicerat Januari 5, 201016 yr Författare Det gör inget, det gör knappt jag heller, förstår alltså, jag tänkte som så att det är din nasse fälld för min kula, dvs min hand men det var nog mest bara ett futilt sätt att ställa sig in hos dig Står den så pass nära hemma som 3-400 meter, tja då kan du ju mest bara smita ut i bara understället och pang för att jaga/vaka en timme efter maten, dvs som andra tittar på TV efter maten. /Christian AHA nu är jag med Närheten är klart bra, även om jag nog kommer att ta bilen en liten bit, mest för att slippa släpa ev vilt hem hela biten Jo det så klart. Jag försöker få ihop en helg i Ramkvila hos RE & UR med tax- o Wachteldrev, kanske det blir möjligt med grisvak på natten! Bara hör av dig, markerna nere i Heda måste jagas med. /Lasse
Publicerat Januari 6, 201016 yr trevligt med traktor med lastare min fiat 60-90 med quicke lastare kommer om 1,5 vecka ska bli sååå skönt att kunna lyfta saker högt !!