Publicerat Januari 4, 201016 yr Har på inget sett bestämt mig för att köpa någon utan är väl mer i tänkartagen, men vad finns det för alternativ? Tanken skulle vara att ha 2 kulor att tillgå vid eventell kontakt med gris eller om det finns någon älg kvar på tilldelningen när man jagar rådjur. Dvs en duglig hagelpipa kombinerad med 2 klass 1 pipor. Har för mig att Merkel tillverkar sådana här och att de kostar 40-50k och uppåt men vad finns det mer för alternativoch ungefär till vilket pris?
Publicerat Januari 4, 201016 yr Har på inget sett bestämt mig för att köpa någon utan är väl mer i tänkartagen, men vad finns det för alternativ?Tanken skulle vara att ha 2 kulor att tillgå vid eventell kontakt med gris eller om det finns någon älg kvar på tilldelningen när man jagar rådjur. Dvs en duglig hagelpipa kombinerad med 2 klass 1 pipor. Har för mig att Merkel tillverkar sådana här och att de kostar 40-50k och uppåt men vad finns det mer för alternativoch ungefär till vilket pris? Googla på Dubbelstudsardrilling så får du fram lite granna Krieghoffs Optima vore inte alls dumt att ha med sig ut i skogen
Publicerat Januari 7, 201016 yr Författare Tackar för svaren, ska söka lite på eGun och googla vidare i mina funderingar...
Publicerat Januari 7, 201016 yr Dessa är de jag kan komma på bortsätt från de ni redan tagit upp: -Blasers D99 Duo -Mathelon -Endel tyska & österikiska "mer" exklusiva märken (oftast då handbyggda med riklig gravyr och saftig prislapp) Jag drömmer mig bort om en drilling med utbytbart dsd-pipset .