Publicerat Januari 5, 201016 yr En jaktkamrat ringde igår vid 21-tiden. Ähmm, jo alltså.....kan du komma å hjälpa till? Jag har skjutit på en gris, vet ej sort eller storlek. Det finns i alla fall blod på skottplatsen. Jodå. Jag åkte dit. Fick klä på mig en hel del, det var bara -20,5grader. Väl framme på platsen var det kolmörk, kan förstå att han inte riktigt visste vad som var vad osv. Eller om det var så att mina ögon var vana vid billjuset och inte mörkret. Svårt att bedöma vad som var vad på skottplatsen. Fruset blod blandat med kött/organ är inte helt lätt att avgöra vad som är vad. Påbörjade e-söket, tätt så in i h******te. Vi fick krypa och åla oss fram genom grantätningar. Inte en riktigt kul uppgift när man inte vet vad som kan vänta bakom nästa tätning. Väl inne i tätningen så är det en hel del blod avstruket på stammarna, skönt! Då borde den ligga ganska nära. Efter ca 75meters krypande så ligger grisen död. Jag har full förståelse att skytten valde att ringa efter hjälp. jag hade inte velat gå in där själv utan backupp. Dålig kvalité på kortet beror på mobilen samt kalla fingrar. Varje gång jag är ute med hunden så ser jag att han utvecklas, vilket är väldigt kul. han blir säkrare och säkrare i sitt sätt att jobba. Samt att det är otroligt tydligt nu om det är skadat eller friskt djur i nosen. För er som undrar; Kal. 9,3*62 Kula Oryx 18gram Avstånd 45meter Träff, Lever //erik