Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Vargjakt

Featured Replies

Publicerat

Hej Jägarförbundet!

När skall ni gå och försvara era medlemmar som just nu "massakreras" i media , hela dagarna i går och i dag så har media lyft fram enbart negativa saker om vargjakten , som faktiskt var väldigt bra utförd , men inte ett ljud har hört från SvJF ...

Ska ni ha era medlemmar kvar i fortsättningen så är dte nog dags att vakna nu och höras i media till jägarnas försvar , det är tyvärr inte alla jägares starka sida att formulera sig i media!

Lokelino

Publicerat
Hej Jägarförbundet!

När skall ni gå och försvara era medlemmar som just nu "massakreras" i media , hela dagarna i går och i dag så har media lyft fram enbart negativa saker om vargjakten , som faktiskt var väldigt bra utförd , men inte ett ljud har hört från SvJF ...

Ska ni ha era medlemmar kvar i fortsättningen så är dte nog dags att vakna nu och höras i media till jägarnas försvar , det är tyvärr inte alla jägares starka sida att formulera sig i media!

Lokelino

Vet att det är SvJF:s representanter på forumet som skall svara här men bifogar en länk med pressmeddelande från SvJF. Hoppas det är ok.

Pressmeddelande

/Peter

Publicerat

Det är resultatet som räknas och det ser vi först nästa år om det blir vargjakt eller inte. Att skrika högt och med oklara underlag tidigt kan vara helt fel, tro mig. Vi har en mycket genomtänkt strategi och den följer vi. Denna hysteri är ingen överraskning och det kanske är bättre om Miljöministern, Riksdagsmän, Ledarskribenter och "tunga" debattörer säger bra saker än att vi gör det.

Vi gör det vi tror är bäst för våra medlemmar i det LÅNGA loppet. Framtiden får utvisa om vi hade rätt eller inte...

Publicerat

Jag är fullt medveten om att allt inte är över och att det kan låta en smula malligt men kolla in Aftonbladets undersökning om svenskarnas attityder till vargjakten... Se också på insändarsidor och i tv samt radio varåt det lutar just nu.

Jag hoppas detta får jägarkåren att inse att det inte alltid ger bäst resultat att stå på barrikaden och vråla så högt som möjligt. Framför allt måste man alltid vara saklig och korrekt, det ger resultat varje gång och denna gång gick det långt bättre än vad åtminstonde jag kunnat drömma om...

Jag har också de senaste dagarna talat med såväl forskningen som poltiker och NV. Jag tror att den enaste veckans debatt stärkt våra och jägarnas aktier rejält inför kommande års vargjakter. Inget ont som inte har något gott med sig.

Användare som läser detta 0

• Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.