Publicerat December 15, 200520 yr Min setterunghund (10 mån.) äter avföring, egen och andras och färsk ska den vara Jag vet att detta brukar gå över men finns det något man kan göra för att påskynda detta ??? Det är inte så kul att gosa med honom längre :'(
Publicerat December 15, 200520 yr Säg till [glow=red,2,300]REJÄLT[/glow] på skarpen,..Brotta omkull han och håll kvar han mot backen samtidigt som du med "morrande" röst säger till han. Funkade på vår hund när han vid 6 mån envisades med att käka Hästskit. Efter att vi gjorde så en gång när han var i full gång med käkandet så har han aldrig ens tittat åt hästskit. Mvh Fredde
Publicerat December 15, 200520 yr Författare Jag har sagt ifrån men kanske inte nog skarpt.Det är svårt att hålla koll på honom hela tiden då hundarna är lösa ute på tomten och ibland i hundgård.Andra tips ???
Publicerat December 15, 200520 yr Pröva att dra i dig en flaska tabasco eller liknande, sätt dig och skit på gräsmattan sen är det bara och vänta
Publicerat December 15, 200520 yr HEJ Min hund hadde dille på att äta katt skit men jag lyckades att komma på henne i full gång . Så jag lyfte in henne i köket och borstade munnen men diskborsten se va katt skit inte intresant längre.
Publicerat December 15, 200520 yr HEJMin hund hadde dille på att äta katt skit men jag lyckades att komma på henne i full gång . Så jag lyfte in henne i köket och borstade munnen men diskborsten se va katt skit inte intresant längre. Det hade aldrig fungerat på vår labbe! Han skulle ha tyckt att det var en jätte rolig lek "tugga diskborste" ;D
Publicerat December 16, 200520 yr Författare vitaminbrist??Endel vill ju mena det men jag tror att Purina Proplan innehåller tillräckligt med vitaminer ??? :- Det är en matglad hund som tuggar i sig det ena och det andra.Pinnar,stenar leksaker osv.Fler tips...
Publicerat December 16, 200520 yr Om jag mins rätt från biologikursen så kallas dom som äter skit för caprofager? Det är ju ett okynnet som man bör försöka bli av med. Avföring är ju en vanlig smittkälla till en massa otrevliga parasiter! I synnerhet kattskit. Haren äter ju sin egen avföring en gång till för att utnyttja enegin i "pelletsen" ytteligare en gång. Snacka om att vara snål! DT
Publicerat Januari 20, 200620 yr Ge hunden papaya. Det är något ämne i den som kan få hunden att sluta. Jag har råkat ut för det med några hundar och ett byte av foder har hjälpt. Varför vet jag däremot inte.
Publicerat Januari 20, 200620 yr Haren äter ju sin egen avföring en gång till för att utnyttja enegin i "pelletsen" ytteligare en gång. Snacka om att vara snål!DT Skit snål ;D
Publicerat Januari 20, 200620 yr Har fått tipset från en gammal hunduppfödare och utställningsdomare, det har fungerat på mina tidigare schäferhundar. Blanda annanas eller spadet i maten, ska tydligen vara någon syra i det som hunden har brist på. Hoppas det funkar även på din hund.
Publicerat Januari 21, 200620 yr Författare Papaya och ananas ? Jaha det får jag prova ! Har bytt foder till Lone Star Magnum hoppas det hjälper.... :-
Publicerat Januari 21, 200620 yr :- testa med en näve rå- potatis skal i maten... där finns det stärkelse och mineraler som troligen hunden saknar!!! jag testade dett och det funkade !!
Publicerat Januari 24, 200620 yr Författare Det verkar som om min motvilja mot bajsätning eller foderbytet givit resultat.Ätandet har definitivt minskat men jag är osäker på om det har upphört helt.Han hade en brun fläck på huvudet tidigare i veckan det lilla äcklet.Har ännu ej provat papaya/ananas/potatis metoden men kanske gör det senare.....
Publicerat Mars 17, 200620 yr Det hade aldrig fungerat på vår labbe! Han skulle ha tyckt att det var en jätte rolig lek "tugga diskborste" ;D Å andra sidanär ju labbar kända för att äta allt...och då menar jag ALLT.... ;D Vildhog