Publicerat Januari 5, 201016 yr Fint inlägg.. Bara en rubrik? Annars tycker jag det är mycket konstigt att det inte går skicka vapen igen. Hur fan ska det gå för vapenhandlare på landet? Hur ska det går för oss som är beroende av vapentransport i vissa fall? Tycker det är fördjävligt.
Publicerat Januari 5, 201016 yr Nåt gick snett när jag postade, misstänker att min uppkoppling fick hicka då jag fick en "Sidan kan inte visas". Det här är iaf inlägget, tur att man kan backa ibland. Fast du är väl redan uppdaterad dunderklumpen, tyckte jag såg din "vackra nuna" inne hos grannen. Vet inte om det här har varit uppe på jaktsidan men jag sprang på en tråd på grannforumet som jag känner att den gärna får lyftas fram här med så att informationen sprids. Tydligen så ska inte Posten hantera vapen/vapendelar i sina försändelser längre, vilket får mig att bli en aning nervös. Sitter just nu och funderar på att köpa en bössa uppe i västerbotten men som det verkar så kan man nog glömma det för tillfället, är ju inte så sugen på att köra upp själv och hämta den. Här är länkar till tråden hos grannforumet samt en länk till skytteforum. Grannen Skytteforum
Publicerat Januari 5, 201016 yr Författare Fast du är väl redan uppdaterad dunderklumpen, tyckte jag såg din "vackra nuna" inne hos grannen. Jo då.. Är alltid uppdaterad, men är fortfarande lika fundersam varför.. Att byråkratin ännu en gång sätter käppar i hjulet är väl ingen upptäckt, men tycker det är mycket synd. Dessutom ska du ha tack för komplimangen.
Publicerat Januari 5, 201016 yr Man upphör väl aldrig att förvånas. Vad man har läst i dom andra trådarna så verkar ingen utom den lilla "sekt" som har bestämt det veta varför. Det är ju inte så att posten helt plötsligt ska sluta hantera värde/rek så det kan ju knappast vara någon ekonomisk vinning som ligger bakom, kostnaden är ju densamma oavsett vad som ligger i paketet.
Publicerat Januari 11, 201016 yr Mailade till min lokala polisstation(Skellefteå) angående detta ämne och fick detta till svar: Hej Anton. Kan inte svara på din fråga när det gäller posten. Har inte hört något i den vägen men vi brukar hänvisa de som ska skicka vapen och vapendelar att kontakta bussgods eller firmor som levererar varor te x DHL.
Publicerat Januari 11, 201016 yr tycker det är konstigt med det här. jag prata med vapenhandlaren idag ( eller rättare sagt en av hans personal ) o han visste inget om det alls. o jag har en 22wrm bygel som jag väntar licens på minst 80 mil upp i landet hur ska det gå om dom vägrar att skicka
Publicerat Januari 11, 201016 yr tycker det är konstigt med det här. jag prata med vapenhandlaren idag ( eller rättare sagt en av hans personal ) o han visste inget om det alls.o jag har en 22wrm bygel som jag väntar licens på minst 80 mil upp i landet hur ska det gå om dom vägrar att skicka Skicka med bussgods, det bör funka. En på grannforumet(robsoft) skickade en bössa idag med dem och det var inga problem.
Publicerat Januari 11, 201016 yr Skicka med bussgods, det bör funka. En på grannforumet(robsoft) skickade en bössa idag med dem och det var inga problem. Har man tur så funkar det, verkar bero på vad dom på det lokala kontoret tycker. Centralt så har bussgods sagt att dom inte hanterar vapentransporter. Sen är ju den stora frågan om det är lagligt.
Publicerat Januari 12, 201016 yr Jag undrar jag, för det verkar ju gå paket med vapendelar (för vi skickar väl aldrig hela vapen?) nästan dagligen med bussgods iaf =)
Publicerat Januari 12, 201016 yr Jag undrar jag, för det verkar ju gå paket med vapendelar (för vi skickar väl aldrig hela vapen?) nästan dagligen med bussgods iaf =) Visst, det går att skicka licenspliktiga delar med vilket företag som helst igentligen. Men om nått skulle gå snett och ditt vapen skulle försvinna eller komma i fel händer så är det DU som råkar ut för problemen. Inte den snälla damen på bussgods som lät dig skicka vapnet med dom.
Publicerat Januari 12, 201016 yr Författare Källa: http://forum.robsoft.nu/viewtopic.php?f=20...rt=240#p1014300 Fick besked från yttersta ansvarig på posten(farligt Gods) där tydligen vapen ingår. Inga licenspliktiga delar får skickas, inte ens ljuddämpare , knivar bara om de sitter i slidan + x-tra väl paketerat. ???!!! Dhl tar inte heller emot, Schenker ska återkomma. Får se hur det blir...
Publicerat Januari 15, 201016 yr Källa: http://forum.robsoft.nu/viewtopic.php?f=20...rt=240#p1014300 Får se hur det blir... Dhl,Schenker,UPS ingen av dom tar emot ja ringde och kollade idag. därför jag gjorde denna namninsamlings länk högre upp i forumet. Namninsamling
Publicerat Oktober 5, 201510 yr Det går utmärkt. Du behöver gå till postens egna kontor dock, funkar inte via ombud typ Ica. Vital del i separat paket.