Publicerat Januari 6, 201016 yr Det finns ju fortfarande rutinerade vargjägare som var med långt före den nyss avklarade jakten... En fantastisk historia av en stupsäker jägare!
Publicerat Januari 6, 201016 yr Det finns ju fortfarande rutinerade vargjägare som var med långt före den nyss avklarade jakten... En fantastisk historia av en stupsäker jägare! HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHA
Publicerat Januari 6, 201016 yr Åter uppe från att ha legat på golvet en stund i skrattkramper, vilket original, Amos är/var en sann historieberättare. /Christian
Publicerat Januari 6, 201016 yr Så funkar det i jämtland med omnejd! Här vänder vi ut-och-in på vargar med käftar på halvmetern! Och då har ni inte sett en slentbjenn ännu!
Publicerat Januari 6, 201016 yr Här vänder vi ut-och-in på vargar med käftar på halvmetern! Du menar att halvmeterskäften sitter på jämtlänningarna då eller ?
Publicerat Januari 6, 201016 yr Du menar att halvmeterskäften sitter på jämtlänningarna då eller ? Nej, det menar han inte.
Publicerat Januari 6, 201016 yr Nej, det menar han inte. Bara så du vet kråkis, så skämtade jag.. Sån humor har jag. Annars finns det gott om surjämtar, däribland mig själv... Ibland...
Publicerat Januari 6, 201016 yr Bara så du vet kråkis, så skämtade jag.. Sån humor har jag. Annars finns det gott om surjämtar, däribland mig själv... Ibland... Det förstod jag. Och surjämtar har jag träffat ett flertal av, men jag kan tala om att jag träffat ett antal surhälsingar på hemmmaplan också, så det jämnar ut sig.
Publicerat Januari 6, 201016 yr Och som en anekdot antyder termen "surjämte" inte till jämtarnas humör utan till att de brukade vara tämligen blöta när de gick över fjällen till marknaderna för att köpa och sälja varor! Så där har man dödat en annan myt oxå Mvh, den bredkäftade exiljämten
Publicerat Januari 6, 201016 yr Och som en anekdot antyder termen "surjämte" inte till jämtarnas humör utan till att de brukade vara tämligen blöta när de gick över fjällen till marknaderna för att köpa och sälja varor!Så där har man dödat en annan myt oxå Nänä, den gubben går vi inte på..
Publicerat Januari 6, 201016 yr Och som en anekdot antyder termen "surjämte" inte till jämtarnas humör utan till att de brukade vara tämligen blöta när de gick över fjällen till marknaderna för att köpa och sälja varor!Så där har man dödat en annan myt oxå Mvh, den bredkäftade exiljämten Varför skall du förstöra för oss som bor grannar med jämtarna
Publicerat Januari 6, 201016 yr Varför skall du förstöra för oss som bor grannar med jämtarna För vi är bättre, snyggare och smartare.
Publicerat Januari 7, 201016 yr Författare Amos är en stjärna och HÄR hittar ni fler guldklipp med den gode Amos Persson från Gammtjärn. Om snön och kylan förstör jakten för er, ta er tid till att lyssna på t.ex "Albins fågelhund" en riktig dängare till fågelhund! För alla som är lite äldre, ja typ 50 så finns också några guldkorn med Nicke Lilltroll. Mycket nöje!
Publicerat Januari 7, 201016 yr Amos är en stjärna och HÄR hittar ni fler guldklipp med den gode Amos Persson från Gammtjärn. Om snön och kylan förstör jakten för er, ta er tid till att lyssna på t.ex "Albins fågelhund" en riktig dängare till fågelhund! För alla som är lite äldre, ja typ 50 så finns också några guldkorn med Nicke Lilltroll. Mycket nöje! Sibboratorn minns man ju