Publicerat Januari 6, 201016 yr Utsikten från vardagsrummet imorse... dags att se över utfodringsplatserna?! http://www.jagareforbundet.se/oew/default....d=51&id=109
Publicerat Januari 6, 201016 yr Ja du, dom är som folk må man säga. Självklart är de godast de grenar som man precis når. =) Härlig bild.
Publicerat Januari 6, 201016 yr Tycker mesta tiden just nu går åt till att ploga åkrar och fodra rådjur, men det är väldigt kul det med. Jag tycker Mamma älg ser lite mager ut, man ser ju revbenen. Kan ju vara att hon sträcker sig efter lite goa grenar iofs. /Lasse
Publicerat Januari 6, 201016 yr Författare Tycker mesta tiden just nu går åt till att ploga åkrar och fodra rådjur, men det är väldigt kul det med.Jag tycker Mamma älg ser lite mager ut, man ser ju revbenen. Kan ju vara att hon sträcker sig efter lite goa grenar iofs. /Lasse Nope, du har helt rätt; revbenen syns hela tiden. Tog just fram sågen för att gå ut och fälla litet extra åt dem, då jag ser att de är tillbaka. Hade jag kunnat öppna fönstret och luta mig ut had jag kunnat peta på kon... och kolla revbenen!
Publicerat Januari 6, 201016 yr Fy sjutton.. Så där ser minsann inte våra älgar ut, här är dom feta och fina så här års. Är det bara snåla skogsägare där nere som inte vill avverka så älgarna får nått bete eller ?
Publicerat Januari 6, 201016 yr Författare Kons tillstånd är ju inte litet pinsam för mig som nationellt viltvårdsansvarig... ! Det är ingen brist på foder här dock... möjligen har hon helt enkelt satsat väl hårt som ung på dubbelkalvar.
Publicerat Januari 6, 201016 yr Ser inte roligt ut med sådana magra älgar.. Hoppas du lyckas med att mata dem lite extra. Mvh
Publicerat Januari 6, 201016 yr Författare Så. Ensilaget nu komplettrat med några aspar och en del fälld Salix också. Nattlegorna fanns 15 m utanför köksfönstret. Äppelträden är perfekt ansade inför våren så högt som en älg når ! Helvetes kallt med lillsågen som inte har värme i handtaget... medan svetten i vanlig ordning dryper överallt utom om händerna. Pulsa med motorsåg är tungt...
Publicerat Januari 6, 201016 yr Helvetes kallt med lillsågen som inte har värme i handtaget... Prova med att ha handskar på nästa gång.
Publicerat Januari 6, 201016 yr Författare Hihi... ! Nu har det slutat göra ont, så nu ler jag... Nya vinterhandskap står dock nu på inköpslistan för veckan.