Publicerat Januari 7, 201016 yr Hej Hur gör ni egenligen för att få upp uven i toppen och måste den sitta allra högst upp? David
Publicerat Januari 7, 201016 yr Författare Jag har läst att man ska ha US 6 32 g hagel till kråkfågel men man kan väl använda US 5 32 g likaväl...eller är det nåt man ska tänka på när man har större hagel... David
Publicerat Januari 7, 201016 yr US 5 går alldeles utmärkt, blir lite onödigt dyrt bara eftersom det brukar gå åt en hel del plugg :-) Fäst uven på en stång sedan är det bara att klättra och fästa stången så att uven sitter ca en halvmeter ovanför toppen. Det ät viktigt att den syns väl. Tänk på att hitta ett ställe där kråkorna har ett normalt flygsträck och hitta lämpligt träd i närheten, gärna på en kulle eller höjd. Glöm inte att göra ett bra gömsle. Hippen här på fomrumet har en kråkblogg, kolla på den vet ja Tror du kan få en hel del tips där... Lycka till!!!
Publicerat Januari 7, 201016 yr Författare Tack för tipset... Köpte ett kamoflagenät idag på militärt överskott i Växjö...enligt killen i butiken så ska det vara ett av de bättre näten som finns, försvarets gamla barracuda nät, helt oanvänt, 1.7 x 5 m, 225:- skulle väl kunna passa bra till ett gömsle... David
Publicerat Januari 7, 201016 yr De gör de garanterat! Jag kör med det o de sitter fågel på gömslet ibland. Dock inte då jag är i där för då smäller de innan de hinner sätta sig. Glöm bara inte att använda ansikts o handcammo. De e MKT viktigt.
Publicerat Januari 7, 201016 yr Helt perfa! Komplettera bara med diverse ris och pinnar framför så blir det kanon!