Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Rävjakt ska ge utrymme åt fjällräven i Lappland

Featured Replies

Publicerat

http://www.ot.fi/story.aspx?linkID=98433&storyID=54302 :)

Forststyrelsen hoppas att jägarna ska kunna fälla 300 rävar och lovar 30 euro per svans.

skullef å vara likadant med mördarhunden aka mårdhunden =)

Publicerat

"Rödrävarna i norra Lappland jagas också i vinter med exceptionellt grova medel. Ett trettiotal jägare ska få jaga räv med snöskoter på Forststyrelsens områden i Utsjoki, Enontekis och Enare för att göra plats för den ytterst utrotningshotade fjällräven."

Inte illa! Men jaga med snöskoter?  :)  

Publicerat

Görs i svea rike oxå om jag inte minns fel, naturvårdarna fick väl dispens ifjol att panga från skoter

Andreas

Publicerat
  • Författare
"Rödrävarna i norra Lappland jagas också i vinter med exceptionellt grova medel. Ett trettiotal jägare ska få jaga räv med snöskoter på Forststyrelsens områden i Utsjoki, Enontekis och Enare för att göra plats för den ytterst utrotningshotade fjällräven."

Inte illa! Men jaga med snöskoter?  :)  

ja ? ;) nu är det ren "utrotnings" fråga att få rävarna bort från fjällen så fjällräven kan få en chans. faktist ganska positivt överaskad att staten fattat vettigt beslut. men konstigaste att träkramarna inte varit i farten. ?;)

Publicerat
ja ? ;) nu är det ren "utrotnings" fråga att få rävarna bort från fjällen så fjällräven kan få en chans. faktist ganska positivt överaskad att staten fattat vettigt beslut. men konstigaste att träkramarna inte varit i farten. ?;)

Jag håller med, bara väntar mig att det ska bli stora rubriker i aftonblaskan osv, men rävarna kanske inte är lika söta som vargarna? Konstigt att det bara är vissa arter som träkramarna gapar om :)

Publicerat
Jag håller med, bara väntar mig att det ska bli stora rubriker i aftonblaskan osv, men rävarna kanske inte är lika söta som vargarna? Konstigt att det bara är vissa arter som träkramarna gapar om :rolleyes:

inte så att det är lite mera att vissa jägare är rädda om klövviltet istället för rävarna tex,räven äter djuren andra jagar klart man har dålig syn på den,grönskas ätare har det ganska lätt att bemöta hur vissa jägare ter sig...tex jakt på året om på ungräv och jag skulle tippa inte många följer det utan skjuter en tik som är liten då hållen är långa och mycket gräs ute den årstiden...

vi har haft räv jakt säkert 5-6år med skoter fordon inblandat,bra iaf rödräven ska ej vara i fjällen!