Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Tillbehör 640

Featured Replies

Publicerat

En husqvarna 270w tillverkad 1952, Blir det per automatik en 640? Är det då en 98:a?

Vad kan man göra åt tryck och säkring?

Jag vet att det finns massor med vapenfanatiker där ute så sitt inte och tjyvhåll på info!

Publicerat

Det borde vara en 640 om det inte är nån väldigt tidig 1640 som officiellt inte började tillverkas förens 1953, är osäker på om 640 gjordes i 270W.

Det borde vara en 98 låda iom att den är så sent tillverkad.

Enklaste sättet att kolla det är hur slagstiftet spänns, är det när du lyfter slutstyckshandtaget så är det en 98, om det inte är en 1640 då som fungerar på samma sätt.

På en 98 så sitter utkastaren i spår i låsklacken, på mekanismen i 1640 så sitter den precis under låsklacken.

När det gäller tillbehör till en 98 så är det bara att välja och vraka.

Publicerat

Är det en M98 så har Timney bra tryck med sidosäkring,

Att ta BORT flaggsäkringen är inte smart alls på en M98, den är en bra sak att ha.

Sen kan man alltid slå på en kompositkolv.

IMAG0059.jpg

Så ser de ut så här "intressanta" vilket inte sällan är det första och snällaste omdömet om min lilla pang.

/Christian

Publicerat

Undrar om inte Husqvarna smygstartade med 1640 serien? Vill minnas kompisens farsa köpte sin 9,3x62 alldeles början av 50 talet.

Publicerat
Undrar om inte Husqvarna smygstartade med 1640 serien? Vill minnas kompisens farsa köpte sin 9,3x62 alldeles början av 50 talet.

Kan nog stämma, har aldrig hört om en 640 i 270.win. Är ju lätt att se- sidosäkring=1640, flaggsäkring=640. Lättaste sättet för en "lekman". Om nu inte bössan är ompipad??

Publicerat
  • Författare

Flaggsäkring är det då iallafall, dock något nedfilad för att få plats under ett ändå ganska så högt montage.

Var hittar man grejer att köpa då såsom trycke och någon lösning på säkringen? Går det inte att "modifiera" slutstycket? Byta ut någon del så man blir av med flaggan hel och hållet? Har ett svagt svagt minne av att jag sett ett sånt tillbehör i nån tidning eller så.

Publicerat

Kvartssäkring,

jo då det går, personligen tycker jag att det är skit men det är jag bara,

väsenligt mycket bättre att behålla flaggan o ha ett nytt trycke med separat säkring till.

Varför, jo för att om/när jag har tagit av siktet och kör med öppna riktmedel så vill jag använda flaggan, toksäker säkring

o med optiken på så är det den vanliga sidosäkringen som gäller.

Vidare är det svårt med åtkomsten till en kvartis om man har så det minsta lilla storlek på den monterade optiken.

Googla Timney så hittar du prylarna, vapex/midways mfl svenska nätbutiker torde ha dem.

/Christian

Publicerat
  • Författare
Är det en M98 så har Timney bra tryck med sidosäkring,

Att ta BORT flaggsäkringen är inte smart alls på en M98, den är en bra sak att ha.

Sen kan man alltid slå på en kompositkolv.

IMAG0059.jpg

Så ser de ut så här "intressanta" vilket inte sällan är det första och snällaste omdömet om min lilla pang.

/Christian

Det ord som spontant dyker upp i huvudet på mig är "vulgo"

Publicerat

Den var ny,

skall komma ihåg att den kan uppfattas på det sättet.

Vilken tur att du inte behöver dras med en sådan pang och att man faktiskt får ha en sådan kolv om man vill.

/Christian

Publicerat
  • Författare
Den var ny,

skall komma ihåg att den kan uppfattas på det sättet.

Vilken tur att du inte behöver dras med en sådan pang och att man faktiskt får ha en sådan kolv om man vill.

/Christian

Jag blev osäker och kollade upp det där, och det visade sig att man faktiskt inte alls får ha en sån där bössa, ialla fall inte utan nån slags dispens.

Åter till säkrings frågan! Vad är osäkrast, att ha timneys sidosäkring ibland, eller kvartssäkring alltid?

Men det var väl så att man inte kom åt kvartingen så bra iallafall om man vill ha kikare.

Publicerat
  • Författare

Okay, tryck och säkring hittad. Var hittar jag en sån där fräsig kolv, eller rent av en svart?

Publicerat

McMillan har den till beställning,

ja även svart om du så vill,

om man inte vill köra den vägen och vill ha något billigare med mer eget arbete,

finns det Wolf stocks och en del andra tillverkare,

klara att använda och mer prisvärda är Houge, Bell & Carlson för att det under den prisgruppen mest bara bli tuppeware plast och skräp av allt.

Midways har dem och vapex med, en del andra nätbutiker kan ha en del grejor.

/Christian

Publicerat
  • Författare

Tackar för alla tips!

Den där stocken blev faktiskt snyggare när man har fått smaka på bilden ett tag. Snart är det väl en sån jag vill ha.

Publicerat

Det var snällt sagt av dig,

hade vi inte bott i varsin ände av landet, typ hade jag gärna låtit dig göra en klämm o känn samt en provskjutning,

kan stilla konstatera att då jag tidigare sköt 9,3:an med någon form av respekt, är denna känsla/inställning inte längre där med den nya stocken,

skjuter allt bättre med denna pang kan jag konstatera.

/Christian

Publicerat
  • Författare

Finns det några lösningar på det lilla "Slutstyckshandtag mot kikarsikte- problemet"?

Det hade ju varit trevligt att få ner tuben en aning.

Publicerat
  • Författare

Vad är det för fel på mina ögon? Hipps vipps är det en massa stora bokstäver här och där som jag inte tidigare sett och inläggen är lite smått ändrade plötsligt, bara små fula ändringar men ändå gravt enerverande. Är det nå slags virusinfection eller what?