Publicerat Januari 8, 201016 yr Hej! Har en Husqvarna 1900 trofe 30-06. Eftersom jag lider av tinnitus så är min hörsel väldigt känslig för höga ljud inkl gevärsskott. Även med hörselskydd så känner jag att det smärtar lite i öronen. Önskar att någon kunde hjälpa mig med tips om det går att montera en ljuddämpare och vart man vänder sig för montering osv. Gärna vilken typ ,pris osv. / Pontus
Publicerat Januari 8, 201016 yr Bor du nånstans i rimlig närhet av Falkenberg så har jag ett förslag.
Publicerat Januari 8, 201016 yr Författare Bor du nånstans i rimlig närhet av Falkenberg så har jag ett förslag. bor i skåne!
Publicerat Januari 15, 201016 yr Kan rekommendera både Stalondämparen och BR. Har nämligen båda och är grymt nöjd. BR är en stålkonstruktion och helt outslitlig. Lite tyngre dock. Betalade 3600 med kapning av pipa, omkröning och montering. Sitter f.ö. på en Sako Forester 308 Stalon sitter på min Sako L691 375H&H Lättare, lite längre, samma pengar. Aluminium och går att byta till andra fronter för mer eller mindre dämpning. Behåller du hörselskydden på så kommer du att få stor glädje av dem, det blir ändå en bra knall men långt ifrån vad du har utan dämpare. Har dessvärre ingen att tipsa om vad gäller montering då jag bor 100 mil norrut.... /L Hej!Har en Husqvarna 1900 trofe 30-06. Eftersom jag lider av tinnitus så är min hörsel väldigt känslig för höga ljud inkl gevärsskott. Även med hörselskydd så känner jag att det smärtar lite i öronen. Önskar att någon kunde hjälpa mig med tips om det går att montera en ljuddämpare och vart man vänder sig för montering osv. Gärna vilken typ ,pris osv. / Pontus