Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ev skadeskjutningar

Featured Replies

Publicerat

Hej

Jag undrar om det kommer någon presentation av hur det egentligen såg ut med skadeskjutningar under vargjakten.

Det är ju bara 27(28) djur så man borde ju nästan kunna få läsa exakt hur varje enskillt fall gått till.

MVH // Henrik

Publicerat

Jag vet ärligt talat inte hur besiktninsprotokollen ser ut, det vet nog SVA. Jag skulle dock tro att det kan ta en stund att få ut alla protokoll och sammanställa datat, särskilt som jakten faktiskt inte är avslutad. Vi har ännu, vad jag vet, inte fullständigt underlag från höstens björnjakt...

Publicerat
  • Författare
Jag vet ärligt talat inte hur besiktninsprotokollen ser ut, det vet nog SVA. Jag skulle dock tro att det kan ta en stund att få ut alla protokoll och sammanställa datat, särskilt som jakten faktiskt inte är avslutad. Vi har ännu, vad jag vet, inte fullständigt underlag från höstens björnjakt...

Jag är bara lite orolig för att vi får dålig publicitet. Och överdriven sådan. Kan vi inte försöka få in berättelser från de som nedlagt vargarna? Om det är för sent i år så kan vi väl förbereda oss till nästa jakt. Jägarförbundet borde kunna få in uppgifter om skottavstånd, löp/stilla, hur många skott, hur långt från skottplats föll den osv. Krävdes avfångning etc

Om jag förstått det rätt är flera av de "skadskjutningar" som media refererat till helt enkelt korrekt skötta "eftersök" där vargen legat efter kort spårning.

Publicerat

Jodå, precis som vid björnjakten planerar vi ett protokollförslag som kan ge oss alla dessa svar. Problemet är att besiktiningsmännen organiseras av Länsstyrelserna och varje län har en tendens att envisas med egna system och idéer.

Nu ska vi ju också få en regional förvaltning så jag är lite rädd att just denna detalj inte blir enklare i framtiden. Men vi får diskutera med SVA och försöka få dem att behålla någon form av grepp...

Användare som läser detta 0

• Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.