Publicerat December 17, 200520 yr I dag när jag var på rävjakt med min stövare och jag stod och passade räven som bäst...ringde en kompis som var på älghundsprov i samma by som jag dvs Vexala...Finland och berättade att vargen hade gått i deras bilspår...bara för 10 minuter sen.. så det blev lite panik för dom att få fast älghunden innan den blev till vargmat. Jag kopplade också min stövare för vargen var bara ca 5 km i från mig och jag ville inte heller att min tik skulle bli vargmat...så nu blir det extra spännande en tid framöver att gå till skogs med mina hundar...innan vargen dragit härifrån...INTE SÄRSKILT ROLIGT NU INTE > > >
Publicerat December 17, 200520 yr Aj då, inte bra alls. Hade själv varg här på marken för 2 år sedan. Men jag tror egentligen inte att en ensammen vandrande varg är så jättefarlig för hundarna..det är nog hellre när de är flera och revihävdande.Men det är ju inte värt att chansa....