Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Arbetarbladet i Gävle

Featured Replies

Publicerat

Nu har dom skitit i det blå skåpet för sista gången. Det är dags för oss jägare att börja bojkotta tidningar som skriver jaktfientliga inlägg på ledaresidan. Idag fick jag nog av Arbetarbladet i Gävle. De har under åratal givit små sparkar i skrevet på oss jägare.

Idag kan man läsa detta:

http://arbetarbladet.se/ledare/kennetlutti/1.1706726

Jag kommer inte att förnya min prenumeration på denna blaska. I Gästrikland finns en ganska stor andel jägare och det borde bli ganska kännbart om samtliga väljer att byta tidningen till Gefle Dagblad som hittills har haft en bättre syn på jakt i sina ledare.

Har du en lokaltidning som är jaktfientlig? Lägg gärna till den så vi kan kanske göra en lite sammanställning över tidningar. Aftonbladet behöver ingen referera till. De är ju ökända för sina jaktfientliga inlägg.

Hur behandlar din lokaltidning jägarna?

Publicerat

Helt rätt JS!

Publicerat
Nu har dom skitit i det blå skåpet för sista gången. Det är dags för oss jägare att börja bojkotta tidningar som skriver jaktfientliga inlägg på ledaresidan. Idag fick jag nog av Arbetarbladet i Gävle. De har under åratal givit små sparkar i skrevet på oss jägare.

Idag kan man läsa detta:

http://arbetarbladet.se/ledare/kennetlutti/1.1706726

Jag kommer inte att förnya min prenumeration på denna blaska. I Gästrikland finns en ganska stor andel jägare och det borde bli ganska kännbart om samtliga väljer att byta tidningen till Gefle Dagblad som hittills har haft en bättre syn på jakt i sina ledare.

Har du en lokaltidning som är jaktfientlig? Lägg gärna till den så vi kan kanske göra en lite sammanställning över tidningar. Aftonbladet behöver ingen referera till. De är ju ökända för sina jaktfientliga inlägg.

Hur behandlar din lokaltidning jägarna?

Skönt att se din reaktion..gick i taket själv i morse...och vilken blandning...vargar och flygbombningar...Fantasin tryter på redaktionen...nykter??? kanske. Jag följer ditt exempel ut med AB..och slipp kennetlutti som bonus.

Publicerat

konstigt nog så är båda mina lokalblaskor pro-jakt visst har ju var nån enstaka insändare men inget mer

Publicerat

Ööööhhhh,, vad krävs för att bli journalist egentligen?? "Försök från rovdjurens vänner att nyansera debatten". Vilken planet lever den där Lutti på?? Visst fasen har vi de inom jägarkåren som är allt annat än kompromissvilliga, men om man är en grupp bestående av 300.000 olika människor så vore det väl konstigt om det inte var så.

mer träffande är ju de få tusental som ingår i rovdjurens vänner mfl, där stora flertalet verkar vara kompromisslösa utan motsvarighet.

Publicerat
  • Författare
konstigt nog så är båda mina lokalblaskor pro-jakt visst har ju var nån enstaka insändare men inget mer

Att det förekommer jaktfientliga inlägg från flera grönsaksvargtalibaner får man tåla. Men det är när ledarskribenten börjar snacka skit om jakt och jägarna som man kan räkna med att en tidning är jaktfientlig. Ledaren är ju en officiell ståndpunkt för just den tidningen.

Publicerat
  • Författare
Skönt att se din reaktion..gick i taket själv i morse...och vilken blandning...vargar och flygbombningar...Fantasin tryter på redaktionen...nykter??? kanske. Jag följer ditt exempel ut med AB..och slipp kennetlutti som bonus.

Ja, nu blev det helt plötsligt en tidning mindre att bära ut hit till Årsunda! =)