Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Skicka vapen

Featured Replies

Publicerat

Hej,

Jag har läst i grann-forumet att det tydligen inte går att skicka vapen med posten längra, och går i köpartankar på en drilling från tyskland. Och för att göra allt värre så dök en jag tror mycket på upp presis nu. Så till frågan; Hur ska man nu göra för att skicka ett vapen från tyskland till mig här i sverige, kan man göra det?

Tack på förhand

Johan

Publicerat

Jag bygger på med en följdfråga:

Då posten tydligen förbjudit vapenförsändelser på grunden "farligt gods" undrar jag om det är något som förbundet har tänkt att ta tag i, att prata med posten för att se vad som kan göras åt saken?

Att ställa sig bakom medlemmarnas möjligheter att sända vapen till vapensmeder för att hålla dem säkra borde väl vara ett av era mål?

Publicerat
Jag bygger på med en följdfråga:

Då posten tydligen förbjudit vapenförsändelser på grunden "farligt gods" undrar jag om det är något som förbundet har tänkt att ta tag i, att prata med posten för att se vad som kan göras åt saken?

Att ställa sig bakom medlemmarnas möjligheter att sända vapen till vapensmeder för att hålla dem säkra borde väl vara ett av era mål?

Har förbundet påbörjat något arbete för att lösa deta ? ? ?

Många som står med bössor dom inte har licens på längre. Men kan inte få iväg dom till den nya ägaren

Eller komer det att bli så att vi får änvända vapenhandlarna som ombud när dom har fåt till en lösning (För den komer troligen vi inte kuna använda som privatperson :) )

Och då till en kosnad av 1000-2000kr

Vilket är alderles för dyrt

Deta kräver ett snabt agerande ! ! !

Mvh Anders Hj

Publicerat

Vi jobbar just nu med att samla kraft i ärendet och kommer att agera tillsammans med övriga jakt- och skyttesverige! Sedan finns det juridiska vägar man måhända kan gå...

Publicerat

När jag handlade vapen från Tyskland sist kom paket hem

med DHL, till dörren,,

Publicerat

DHL är tyska posten...

Publicerat
  • Författare
När jag handlade vapen från Tyskland sist kom paket hem

med DHL, till dörren,,

Så kan man altså läsa det som att det inte är några problem?

Publicerat

Nej

Publicerat

Tur att man har 2mil till sin smed ;)

Mvh.

Publicerat

På nyheterna på SVT precis.

"Posten lägger ner alla företagcenter"

Då fick vi förklaringen till det hela.......

Publicerat

http://www.bussgods.se/

Funkar utmärkt att skicka vapen med finns på de flesta orter!

Publicerat
Hej,

Jag har läst i grann-forumet att det tydligen inte går att skicka vapen med posten längra, och går i köpartankar på en drilling från tyskland. Och för att göra allt värre så dök en jag tror mycket på upp presis nu. Så till frågan; Hur ska man nu göra för att skicka ett vapen från tyskland till mig här i sverige, kan man göra det?

Tack på förhand

Johan

Det är avsändande lands regler som gäller när vapen ska skickas. I tyskland behöver de inte skicka vapnet i två delar t.ex. och därför gör de extremt sällan det också =) Har bekanta som fått revolvrar rakt i brevlådan hemma i vaderade kuvert =)

Publicerat

Får ta och lägga in den andra tråden i samma ämne här, där finns lite mer info.

Inga vapen med posten

Publicerat
http://www.bussgods.se/

Funkar utmärkt att skicka vapen med finns på de flesta orter!

Ej tillåtet om man läser deras stadgar eller snackar med nån på bussgods som faktiskt vet vad dom pratar om.

Om det sitter nån på nått bussgodskontor å påstår att det är ok är oväsentligt, för även om det fungerar så finns det dom gånger paketen kommer bort eller kommer i fel händer. Och då får man problem när man skickat saker man inte får

Användare som läser detta 0

• Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.