Publicerat Januari 10, 201016 yr Sköt en galt med hyfsat stora betar. Tyvärr va dom sönder på ena sidan. Det finns inget man kan göra för att fylla upp dom? så dom ser ut ungefär som dom vid den andra sidan? MVH
Publicerat Januari 10, 201016 yr Det fins konservatorer som kan fylla ut o bygga upp dom på nytt. Det är inte helt ovanligt. Det sköts en stor galt här på gården. Huvudet gjordes ett bogmontage av, med konstgjorda betar som en exakt kopia av orginalen. Dom riktiga betarna fick skytten som trofé Den galten jag sköt hade också en bete avslagen, men eftersom det var så den såg ut så får den vara så. Annars kan man ju lika gärna bygga helt nya enorma betar... http://jeepetorp.blogg.se/2008/december/st...nnandan-08.html Varför dom går av: Det beror på hur marken ser ut. Är det hård mark där galtarna bökar så får betarna jobba hårt. Då främjas tillväxten bättre och det blir längre betar, men å andra sidan är det just hårt i marken som får betarna att gå av. Har man mjukt i marken så växer betarna inte lika mycket, men dom går ju heller inte av lika lätt. Oj, höll på att glömma: Grattis till galten!
Publicerat Januari 10, 201016 yr Författare Det fins konservatorer som kan fylla ut o bygga upp dom på nytt. Det är inte helt ovanligt. Det sköts en stor galt här på gården. Huvudet gjordes ett bogmontage av, med konstgjorda betar som en exakt kopia av orginalen. Dom riktiga betarna fick skytten som troféDen galten jag sköt hade också en bete avslagen, men eftersom det var så den såg ut så får den vara så. Annars kan man ju lika gärna bygga helt nya enorma betar... http://jeepetorp.blogg.se/2008/december/st...nnandan-08.html Varför dom går av: Det beror på hur marken ser ut. Är det hård mark där galtarna bökar så får betarna jobba hårt. Då främjas tillväxten bättre och det blir längre betar, men å andra sidan är det just hårt i marken som får betarna att gå av. Har man mjukt i marken så växer betarna inte lika mycket, men dom går ju heller inte av lika lätt. Oj, höll på att glömma: Grattis till galten! Okej tack så mycket. riktigt bra att veta! Dock så tror jag också att jag ska låta dom vara som dom är!