Publicerat Januari 10, 201016 yr Hej Ska upp på toppfågeljakt, flyget går på torsdag och som vanligt är man ute i god tid med inköpen:-( Behöver få tag i ett Harris S-25C 13-1/2" to 27" senast onsdag. Vet någon vart i storstockholmsområdet jag kan få tag i bipoden? Eller finns det via någon nätbutik som kan leverera snabbt. Midway skeppar t ex bara på torsdagar. Är rookie så jag har ingen koll på vilka affärer som säljer vad och t ex widfors, hunt o walter borgs wwwsidor lämnar ganska mycket att önska gällande produktinfo. Jaktia har inga stöd kvar. Tack tack! / Fredrik
Publicerat Januari 10, 201016 yr Hej.om upp på fågeljakt betyder norra delarna av landet.Så har du nog större nytta av en ryggsäck el liknande att ta stöd på.Jag har svårt att tro att dom där små benen funkar bra i 1meter snö. (Men jag vet inte ens hur dom stödena du söker ser ut.och själv har jag bara anv ryggsäck)
Publicerat Januari 10, 201016 yr Författare Hej.om upp på fågeljakt betyder norra delarna av landet.Så har du nog större nytta av en ryggsäck el liknande att ta stöd på.Jag har svårt att tro att dom där små benen funkar bra i 1meter snö.(Men jag vet inte ens hur dom stödena du söker ser ut.och själv har jag bara anv ryggsäck) Upp=Arvidsjaur:-) så det är precis som du säger säkerligen en hel del snö. Anade att man kunde ha ryggsäcken som stöd men har även hört att vissa lägger ner ryggsäcken och sedan använder bössa med ben. Stöden har en maxlängd på 67cm. Ingen som provat?
Publicerat Januari 11, 201016 yr Kan kanske vara en bra tanke att öva skytte med de stöden man ska använda innan man jagar med dem?
Publicerat Januari 11, 201016 yr Nedbäddad i snön blir rygsäcken bästa stödet. Håller med om att rygsäcken är bästa stödet. Jag har dock även provat med benstöd. För att få det att funka någorlunda så la jag mina stora skinnvantar under "fötterna". Snön var ganska lös men det fungerade hjälpligt ändå. Men inte bättre än att jag tillslut bestämde mig för att ta med Kuhdar säcken även om den var tom... MVH // Henrik
Publicerat Januari 11, 201016 yr Författare Kan kanske vara en bra tanke att öva skytte med de stöden man ska använda innan man jagar med dem? Tack för poängen men det är lite svårt att öva efter liknande förutsättningar när det diffar 1 m i snömängd. Stödet är inköpt och övningen sker på skjutbanan under morgondagen. Good enough!
Publicerat Januari 11, 201016 yr Författare Tack för svaren, hittade ett stöd idag på Walter Borg. Det åker på till en början och av lika snabbt om det visar sig överflödigt. Hoppas orrarna är redo:-)