Publicerat Januari 11, 201016 yr Jaharu... nu blev det ju en ny tråd, det var ju inte meningen... Detta skulle ju hamna i Bretontråden, nån som vet hur jag tar bort denna? Hej ungdomar, en fd inbiten "indianjagare" som följde denna sida rätt ingående för ca ett år sedan, det jag läste här + naturligtvis en hel del annat har lett till att jag idag, sedan ca 8 månader, har en Breton hemmavid, en hane hämtad i Lofoten. Hann vara med honom några försiktiga svängar i skogen i höstas, varav ett tillfälle renderade i double på ripa! Nu sitter jag och har en fundering, vinterjakten på ripa närmar sig ju, och därför tänkte jag kolla med er som har lite vana, var någonstans man bör sätta en köldgräns för hunden?!? En fråga till jag har: hade tänkt ställa honom i Piteå till våren, men mäter själv honom till 53cm och upplever att jag får dubbla budskap när jag letar på nätet om mankhöjd... Är han för stor?