Publicerat Januari 12, 201016 yr Hej! Jag heter Adam och är 18 år, bor i Enebyberg. Jag har varit med pappa och morfar och jagat så långt jag kan minnas men för några år sedan började jag själv gå med bössa. Nu har jag fått upp ögonen för vildsvinsjakt som är mycket roligt och spännande. De flesta jaktformer tycker jag om men det är något visst med vildsvinsjakt och då såklart med hund! Jag går sista året på naturvetenskaplig linje och siktar på att vara nyutexaminerad jägare till nästa jaktsäsong. Jag har mest praktiska erfarenheter änsålänge kan man säga, även om jag börjat läsa i böckerna. Jag delar jaktintresset med grå/jämten Leo (därav namnet, det var luciatider och smeknamnet är lelle såklart!) men vi båda är nybörjare men siktar på en härlig säsong tillsammans hösten 2010. Både pappa och morfar har stående fågelhundar och det är ripjakt samt fasanjakt som de är experter på, både hundarna och gubbarna. Jag tillhör generation gratis så har ni kostnadsfria jakttillfällen kan ni höra av er