Publicerat Januari 12, 201016 yr hejsan, får förmodligen hem en sådan här kombi valmet om ett tag. strunt samma. frågan är om det finns någon som vet om det går att slipa ner trät alltså lacken så man får fram rent trä och sedan betsa och lacka. gillar verkligen inte den ljusa färgen på geväretm så tänkte att man kunde betsa i någon mörk färg och sedan lacka? vad ska man ha för lack och ska man olja innan man betsar. tacksam för hjälp
Publicerat Januari 12, 201016 yr Haj Använd en skackel eller vad de nu heter, en sån man skrapar med. Värm med varmluftpistol och skrapa av lacken där du kommer åt. Sen kan du ta nätskärningen med tanborste och lackborttagningsmedel. När detta är klart så slipar du kolven med fint sandpapper. Blöt sen kolven med t-sprit tex så fibrena reser sig och slipa igen med riktigt fint sandpapper. Ska du ha en toppenfin kolv ska du sisst slipa med riktigt fint stålull vet ej vad det riktigt fina heter med kanske 0000? Sen köper du den bets du önskar och stryker på med en svamp. Låt torka sen torka av med en handduk. Låt kolven torka och sen lackar du om du ska lacka eller oljar om du ska olja men inte olja+lack Finns de som är bättre på sånt här en jag så du kanske får ett bättre svar
Publicerat Januari 12, 201016 yr Författare HajAnvänd en skackel eller vad de nu heter, en sån man skrapar med. Värm med varmluftpistol och skrapa av lacken där du kommer åt. Sen kan du ta nätskärningen med tanborste och lackborttagningsmedel. När detta är klart så slipar du kolven med fint sandpapper. Blöt sen kolven med t-sprit tex så fibrena reser sig och slipa igen med riktigt fint sandpapper. Ska du ha en toppenfin kolv ska du sisst slipa med riktigt fint stålull vet ej vad det riktigt fina heter med kanske 0000? Sen köper du den bets du önskar och stryker på med en svamp. Låt torka sen torka av med en handduk. Låt kolven torka och sen lackar du om du ska lacka eller oljar om du ska olja men inte olja+lack Finns de som är bättre på sånt här en jag så du kanske får ett bättre svar tack för svaret. när jag blöter kolven, ska jag doppa den i en hink med t-sprit då eller ska jag bara pensla på lite så det reser sig. och ska jag slipa när den fortfarande e blöt?