Publicerat Januari 12, 201016 yr HejJag undrar om någon vet skillnaden på dc20 och dc30? Tror att det är själva sändaren... DC 20 i väst på ryggen och DC 30 (senaste modellen) är ett halsband. Det kan kanske vara några prestandafördelar också, det vet jag inte.
Publicerat Januari 13, 201016 yr Om någon frågar mig så TROR jag att dc20 är den amerikanska varianten medans dc 30 är den svenska (nordiska) . Har inget med halsbandet att göra utan frekvensen på halsbandet SJÄLVKLART KAN JAG HA FEL !!
Publicerat Januari 13, 201016 yr Dc20 är den äldre orangea hundenheten där allt är integrerat i dosan, Dc30 har två dosor var av en hamnar uppåt när halsbandet sitter på hunden som tar emot sateliterna, vilken alltså funkar sämre med den äldre varianten då allt hamnar nedåt i halsbandet!
Publicerat Januari 13, 201016 yr Dc20 är den äldre orangea hundenheten där allt är integrerat i dosan, Dc30 har två dosor var av en hamnar uppåt när halsbandet sitter på hunden som tar emot sateliterna, vilken alltså funkar sämre med den äldre varianten då allt hamnar nedåt i halsbandet! Placera man DC20 på ryggen som det är tänkt i en väst så funkar dom lika bra som en DC30, tycker jag har samma räckvidd på mina DC20 och DC30. \mats
Publicerat Januari 13, 201016 yr Placera man DC20 på ryggen som det är tänkt i en väst så funkar dom lika bra som en DC30, tycker jag har samma räckvidd på mina DC20 och DC30.\mats Nä,det är nog ingen skillnad, jag har min Dc20 hängandes i halsband och tycker att även det funkar helt okay.