Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Projekt omöjlig:)?

Featured Replies

Publicerat

Kommer nu i dagarna att få hem en norrbottenspets som inte "trivdes" i sitt gamla hem! Familjen som haft den har fått lite problem med ledarskapen och som en sista chans ska den få tillbringa sitt fortsatta liv med våran "flock".....

Hunden har jagat lite och är tre år, det har skjutits fyra tjädrar för den i höst, men den har fått väldigt lite tid i skogen och jag som har endast älghundar tidigare ska försöka lära mig jakt med trädskällare......

Hur skulle ni börjat med det jaktliga? Jag bor och jagar i ett område med mycket skogsfågel så det borde inte va några problem?:lol: MEN jag har ju aldrig jagat med trädskällare förr men min tanke är ju att jag får väl lära mig tillsammans med "Piggen"

Det sociala inbillar jag mig att vi fixar till, det ska bli en riktig utmaning att lösa alla problem men alla tips som kan ges tas imot med tacksamhet:) Mvh Ingemar skogsfågeljägarn:)

Publicerat
Kommer nu i dagarna att få hem en norrbottenspets som inte "trivdes" i sitt gamla hem! Familjen som haft den har fått lite problem med ledarskapen och som en sista chans ska den få tillbringa sitt fortsatta liv med våran "flock".....

Hunden har jagat lite och är tre år, det har skjutits fyra tjädrar för den i höst, men den har fått väldigt lite tid i skogen och jag som har endast älghundar tidigare ska försöka lära mig jakt med trädskällare......

Hur skulle ni börjat med det jaktliga? Jag bor och jagar i ett område med mycket skogsfågel så det borde inte va några problem?;) MEN jag har ju aldrig jagat med trädskällare förr men min tanke är ju att jag får väl lära mig tillsammans med "Piggen"

Det sociala inbillar jag mig att vi fixar till, det ska bli en riktig utmaning att lösa alla problem men alla tips som kan ges tas imot med tacksamhet:) Mvh Ingemar skogsfågeljägarn:)

kolla här!http://www.skucku.se/forum/

Publicerat
  • Författare

Japp då är man inregistrerad där å:blush: Synd att man inte kan ha samma forum till allt utan man måste va med på ett nytt forum för varje ras:) Hur ska jag kunna hålla rätt på alla lösenord, adresser, mm mm... Livet vore bra mycket enklare då va?

Publicerat
Japp då är man inregistrerad där å:P Synd att man inte kan ha samma forum till allt utan man måste va med på ett nytt forum för varje ras:) Hur ska jag kunna hålla rätt på alla lösenord, adresser, mm mm... Livet vore bra mycket enklare då va?
Publicerat
Japp då är man inregistrerad där å:P Synd att man inte kan ha samma forum till allt utan man måste va med på ett nytt forum för varje ras:) Hur ska jag kunna hålla rätt på alla lösenord, adresser, mm mm... Livet vore bra mycket enklare då va?

Var jagar du nånstans, kanske finns nån entusiast i närheten som kan hjälpa dig/er.

Publicerat
Var jagar du nånstans, kanske finns nån entusiast i närheten som kan hjälpa dig/er.

Precis! Vart i landet håller du hus?

Publicerat
  • Författare
Precis! Vart i landet håller du hus?

I Härjeåsjön!! Mellan Lillhärdal och Sveg:) Nu är projektet hemma, hämtade han idag....

Publicerat
  • Författare

Piggen har nu träffat resten av flocken:) Han får en tuff kväll, blev totalt överkörd skulle man kunna säga:)

Publicerat
  • Författare

Efter att ha haft piggen i två dagar har vi konstaterat att han har för djupa problem med det sociala och fick idag avsluta sina dagar!! Det kanske hade gått att lösa men efter han huggit både mig och tjejen så pass allvarligt att vi nu sitter omplåstrade och jag sytt några stygn så fick mitt projekt läggas åt sidan!!!

Publicerat
Efter att ha haft piggen i två dagar har vi konstaterat att han har för djupa problem med det sociala och fick idag avsluta sina dagar!! Det kanske hade gått att lösa men efter han huggit både mig och tjejen så pass allvarligt att vi nu sitter omplåstrade och jag sytt några stygn så fick mitt projekt läggas åt sidan!!!

Tråkigt men rätt gjort, satsa på en valp istället och kör på för du har ju bra fågelmarker där du bor, jag har jagat därikring och haft fina jakter med mina finnspetsar där.

Publicerat

Helt rätt beslut även om det kan vara jobbigt att avliva en hund

Mvh

// JägarNNNNNN

Publicerat
Helt rätt beslut även om det kan vara jobbigt att avliva en hund

Mvh

// JägarNNNNNN

+1

Publicerat
  • Författare

Lika bra det det va en trevlig hund social och glad men något måste ha hänt han, så fort han kände sig det minsta trängd och inte fick riktigt som han ville då högg han utan någon större förvarning, vore lite skillnad om han bara nafsat men han krossade ena tumnageln i ett hugg!!! Vidare vart det några stygn på högerhanden å så idag har jag inte kunna gjort nå då mina fingrar är uppsväld och dunkar.... Undra hur den tidigare ägaren lyckats gjort för att den skulle bli sådär det va ju inge annat fel på den..... De andra hundarna verkade ju lita på han och där fanns det inga problem.......

Nu är jag van med jämtar och deras psyke och kanske överreagerar men är det vanligt med norbottningar som blir sådär? Det vore skoj att skaffa en sådandär men inte om dom är opålitlig, har träffat finnspetsar som varit sådär men ingen norrbottning... :rolleyes: eller rättare sagt nu har jag träffat en!!!!

Publicerat
Lika bra det det va en trevlig hund social och glad men något måste ha hänt han, så fort han kände sig det minsta trängd och inte fick riktigt som han ville då högg han utan någon större förvarning, vore lite skillnad om han bara nafsat men han krossade ena tumnageln i ett hugg!!! Vidare vart det några stygn på högerhanden å så idag har jag inte kunna gjort nå då mina fingrar är uppsväld och dunkar.... Undra hur den tidigare ägaren lyckats gjort för att den skulle bli sådär det va ju inge annat fel på den..... De andra hundarna verkade ju lita på han och där fanns det inga problem.......

Nu är jag van med jämtar och deras psyke och kanske överreagerar men är det vanligt med norbottningar som blir sådär? Det vore skoj att skaffa en sådandär men inte om dom är opålitlig, har träffat finnspetsar som varit sådär men ingen norrbottning... -_- eller rättare sagt nu har jag träffat en!!!!

Det har väl funnits en massuppfödare här i Norrbotten som har haft tveksam social status på sina hundar och deras avkommor

Publicerat

Ajdå. Det var tråkigt att det inte fungerade.

Publicerat
  • Författare
Ajdå. Det var tråkigt att det inte fungerade.

Ja tråkigt när man börjat ladda upp för injagning och se fram emot en spännande tid...... Men livet är för kort för elaka hundar så jag fattade ett snabbt beslut, alternativet hade ju varit att stackarn fått bott ute och hållits undan, jag tror nog att det gått bra fortsättnings vis mot mig och kanske den övriga familjen då jag "vann" den kampen och har jag hållit på med han i någon dag till så hade han med all säkerhet gett sig men det är resten av familjen jag tänker på och ev gäster!!Så det blev nog det bästa för piggen ändå!!!