Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

CITES-intyg mm

Featured Replies

Publicerat

Halloj!

Tänkte låta en konservator i Danmark göra ett helmontage på en varg skjuten under årets licensjakt. Fick idag via mail någon form av Besiktningsprotokoll av besiktningsmannen. Men tänkte höra med er vad som krävs för att jag ska få åka över med skinnet och lämna det hos konservatorn i Danmark?

CITES-intyg, är det något som man får automatiskt nu eller är det något man ansöker om...?

Tack på förhand!

Publicerat

Intyg får du från Jordbruksverket så kontakta dem om det. Sedan är det upp till danska myndigheter att avgöra vad som krävs för att få föra in skinnet till dem, så kontakta danska ambassaden om du inte kan få svar av danska tullen tex.

Hade jag själv haft förmånen att skjuta en varg hade jag dock vänt mig till en svensk konservator jag har förtroende för, men det avgör naturligtvis du själv.

Publicerat
  • Författare
Intyg får du från Jordbruksverket så kontakta dem om det. Sedan är det upp till danska myndigheter att avgöra vad som krävs för att få föra in skinnet till dem, så kontakta danska ambassaden om du inte kan få svar av danska tullen tex.

Hade jag själv haft förmånen att skjuta en varg hade jag dock vänt mig till en svensk konservator jag har förtroende för, men det avgör naturligtvis du själv.

Ok, tackar för svar!

Får ringa Jordbruksverket imorn o bara invänta högvis med pappersarbete då som vanligt när man har med dom o göra ;)

Hade planer på att lämna skinnet till Flemming Jensen (dianakonservering.dk), skall enligt många vara en av de bästa i Europa. Och en varg lär man inte skjuta många fler gånger i Sverige iaf, så jag vill ha bästa möjligheter att få montaget utfört i absoluta toppklass!

Användare som läser detta 0

• Inga registrerade användare tittar på detta sida.

Account

Navigation

Sök

Sök

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.