Publicerat Januari 14, 201016 yr Hur gör ni som har flera hundar när ni tränar drag? Jag undrar om ni använder er av typ Nomeanspänning el liknande, kanske åker ni flera ggr.... Jag hoppas nu på lite bättre väder och kan köra igång:) Får ju en hund till nästa vecka och jag tror jag måste härma draghunds spannen lite, ska bli intressant, Har ju börjat köra någon vända med de tre jag har men jag har ingen bra helhetslösning på "spannet" Mvh Ingemar
Publicerat Januari 14, 201016 yr Författare Går åxå i lite drag funderingar. Vad är det för hund? Jag har två st jämthunds tikar och tjejen har en hane blandning leonberger/jämthund nästa vecka kommer det en norrbottenspets som ev ska få springa med lite å
Publicerat Februari 9, 201016 yr Författare Va ut och skulle köra lite idag men det som jag tränat på verkar ha försvunnit ur hjärnan på de totalt obegåvade och lata byracker som jag äger, tre idioter som ställer sig och tittar på mig och vägrar röra sig trots idogt arbete med dragträning och belöningar efter vägen mm mm under två säsonger!!!!! Ikväll va nog banne mig sista svängen på spark, mitt tålamod med lat Kia och de andra puckona är slut!!!!! Jag klarar tydligen inte av att få dessa att dra mig på spark utan får hitta alternativa lösningar till vinterträning!!!!! Skönt att skriva av sig lite frustation
Publicerat Februari 9, 201016 yr Va ut och skulle köra lite idag men det som jag tränat på verkar ha försvunnit ur hjärnan på de totalt obegåvade och lata byracker som jag äger, tre idioter som ställer sig och tittar på mig och vägrar röra sig trots idogt arbete med dragträning och belöningar efter vägen mm mm under två säsonger!!!!! Ikväll va nog banne mig sista svängen på spark, mitt tålamod med lat Kia och de andra puckona är slut!!!!! Jag klarar tydligen inte av att få dessa att dra mig på spark utan får hitta alternativa lösningar till vinterträning!!!!!Skönt att skriva av sig lite frustation har du testat mul-tricket? ett metspö med en korv dinglandes framför näsan på dom
Publicerat Februari 9, 201016 yr är det värt att låta en tax att dra en liten olastad kälke som träning ??
Publicerat Februari 9, 201016 yr Författare har du testat mul-tricket? ett metspö med en korv dinglandes framför näsan på dom Nej det kanske blir nästa försök efter att jag fått tillbaka tålamodet Tror även att jag ska avyttra en hund då Kia är så fruktansvärt lat och det är hon som är högst i rang, hon är även den som jag försökt fått att dra i säkert fem år men misslyckats då hon blir latare och latare för varje vecka, jag tror att hon är för smart för mul-tricket men de andra super puckona är nog korkad nog
Publicerat Februari 9, 201016 yr Författare är det värt att låta en tax att dra en liten olastad kälke som träning ?? Absolut Har man tålamod så
Publicerat Februari 9, 201016 yr Nej det kanske blir nästa försök efter att jag fått tillbaka tålamodet Tror även att jag ska avyttra en hund då Kia är så fruktansvärt lat och det är hon som är högst i rang, hon är även den som jag försökt fått att dra i säkert fem år men misslyckats då hon blir latare och latare för varje vecka, jag tror att hon är för smart för mul-tricket men de andra super puckona är nog korkad nog kanske en idé att låta kia vara hemma å testa dom andra själva Absolut Har man tålamod så testade förut en sväng jag kan nog snart sitta på kälken fan vad hon dra
Publicerat Februari 9, 201016 yr Författare kanske en idé att låta kia vara hemma å testa dom andra själva Ja det är lite synd eftersom hon behöver trotts allt träningen hon med, kanske tom lite mer än de andra:) Men det enda som verkar funka på henne är om hon har en älg eller björn framför snoken då blir hon aldrig trött:) Hur motionerar man en hund som är så förbannat lat att det sliter sönder ens tålamod? testade förut en sväng jag kan nog snart sitta på kälken fan vad hon dra Jag känner mig verkligen inte som någon expert på dragträning så det jag tycker är nog inte värt så mycket Men att försöka göra det roligt för hunden tror jag på och inte köra så långa svängar. Kör på med taxen den är säkert bättre än mina tre tillsammans