Publicerat Januari 15, 201016 yr jag har inköpt en krico 6,5*55. jag vet ej vad det är för model eller någonting inget står angivet. jag har letat på många hemsidor och vänder mig nu hit. kan någon hjälpa mig med att sprida ljus över saken Ps. jag får uppmaningar från olika håll om hur många skott man får ha i magasinet någon som vet
Publicerat Januari 15, 201016 yr Grattis till en till synes trevlig bössa! Krico gör fina grejer Hur många skott du "får" ha i magasinet? Mig veterligen finns det ingen begränsning för repeterbössor, men ofta funkar ett magasin bättre om du inte fyller det helt (första patronen matas upp enklare). Min Sako TRG har 10-skottsmagasin, men om jag skulle jaga med den så skulle jag inte stoppa i mer än 5 skott. Välkommen hit!
Publicerat Januari 15, 201016 yr jag har inköpt en krico 6,5*55. jag vet ej vad det är för model eller någonting inget står angivet. jag har letat på många hemsidor och vänder mig nu hit. kan någon hjälpa mig med att sprida ljus över sakenPs. jag får uppmaningar från olika håll om hur många skott man får ha i magasinet någon som vet Hej. Jag tror du har en Krico 600. Själv har jag en krico 600 DL och enda skillnaden verkar vara att De Luxe (DL) har en finare valnöt samt en mer utarbetad kolv. Annars vad jag kan se är det samma mekanism, slutstycke, korn och sikte. När det gäller antal patroner för jakt med en cylindermekanism så tror jag inte det finns några begränsningar. Mvh Joacim