Publicerat Januari 15, 201016 yr Jag har fått licens på en ljuddämpare som saknar tillverkningsnummer. För att få ut licensen så måste jag gravera in vapen-id nummret på dämparen. Den är tillverkad i aluminium. Fel! stål ska det vara.. Finns det någon som kan tänka sig att hjälpa mig att gravera in nummret eller ge tips på någon som kan göra det med kort varsel?
Publicerat Januari 15, 201016 yr Hör med din närmsta guldsmed. Dom brukar gravera idrottspokaler och liknande till en vettig peng. Det bör duga- att stansa siffror i en alu- burk blir nog inte så bra.
Publicerat Januari 17, 201016 yr Författare Är den helt i alu? Gaveln brukar vara stål. Du har helt rätt, dubbelkollade med en magnet och den är mycket riktigt i stål. Ska jag vara riktigt ärlig så är hela dämparen i stål Så går det när man har bråttom (fort och fel ) Nåväl, det är i alla fall en 22 dämpare vi pratar om så det är fantastiskt små prylar, antar att den löstagbara fronten är den enklaste biten att gravera då man får en plan yta, men jag kan kanske tänka mig att farbror blå vill ha nuffrerna på den bakre delen.. Nåväl, dom kommer att hamna där det går att gravera, det får bära eller brista! Trist bara att dom ska envisas med vapen-id nummret, det är ju så förbaskat många siffror. Några sifferstansar och hemmamicklande är dock inte aktuellt!