Publicerat Januari 15, 201016 yr Jag är precis ny här så jag tänkte visa några av mina knivar. Kniv gjord i 440C ett amerikanskt rostfritt stål. Skaft i hemgjord micarta finishen är blästrad. Stålet till den här heter AEB-L och är gjort av Uddeholm och är rostfritt. Skaft av jade G10 och finishen är blästrad, och tången är taperad. Den här är i ett amerikanskt rostfritt stål som heter CPM154CM Skaft i tan G10 och finishen är även på denna blästrad. Seved
Publicerat Januari 15, 201016 yr Sevede- jag gillar ditt bildspråk som det kommer till uttryck i knivarna, en liten förändring jag skulle vilja föreslå är att du polerar upp glansen på handtagen, visst är det av ringa funktion men visar på att kniven är slutarbetad. Är någon av dina alster till salu? Är de vassa? /Christian
Publicerat Januari 15, 201016 yr Gillade dina knivar... Inga extra korvar eller krumelurer... Less is more... Vackert!
Publicerat Januari 15, 201016 yr Författare Sevede- jag gillar ditt bildspråk som det kommer till uttryck i knivarna,en liten förändring jag skulle vilja föreslå är att du polerar upp glansen på handtagen, visst är det av ringa funktion men visar på att kniven är slutarbetad. Är någon av dina alster till salu? Är de vassa? /Christian Tack ska ni ha Jo jag gör oftast lite "enklare" och inte så mycket grejer på mina knivar. Jo jag polerar upp många av mina skaft men på just dom här har jag inte gjort det på grund av dom är blästrade för bättre grepp. Dom här tre är till salu men tyvär har jag inte hunnit med några slidor än. Japp dom levereras, med skarp egg man kan raka sej med dom Seved
Publicerat Januari 15, 201016 yr Författare Gillade dina knivar... Inga extra korvar eller krumelurer... Less is more...Vackert! Ja jag brukar göra no noncense knivar jag gillar det bäst. Enkla men funtionella. Seved
Publicerat Januari 15, 201016 yr Författare den sista kniven väcker "vill ha" djävulen Det gläder mej. Kul att du gillar den. Det är min survivalmodell. Seved
Publicerat Januari 16, 201016 yr Det gläder mej. Kul att du gillar den. Det är min survivalmodell.Seved Tjena Seved Kul att se dig här. Till er andra kan jag bara säga att seveds knivar är jättefina. mvh Kimmo Lilja
Publicerat Januari 16, 201016 yr Författare Tjena Seved Kul att se dig här. Till er andra kan jag bara säga att seveds knivar är jättefina. mvh Kimmo Lilja Tackar Kimmo:D. Du är inte direkt dålig på att göra knivar själv. Du hade lagt ut en som jag inte sett förut. Den var jäkligt fin. Seved
Publicerat Januari 16, 201016 yr -stiligt, ren design går hem jag gillar också den nedersta bäst. JAg blir ju lite nyfiken på hemgjort micarta, kan du förklara?
Publicerat Januari 16, 201016 yr Författare -stiligt, ren design går hem jag gillar också den nedersta bäst. JAg blir ju lite nyfiken på hemgjort micarta, kan du förklara? Tackar Jag ska lägga in lite fler bilder på dom. Japp. Det är inte jag som gjort det, men micarta är ett laminat av nånting det kan vara canvas,linne eller nåt annat. I det här fallet är det nåt som han kallade burlap. Jag tror att det är nåt liknande säckväv. Sen har man nåt sorts limm. Så varvar man lim och det man ska ha som material och pressar ihop hela kalaset. Seved
Publicerat Januari 16, 201016 yr Författare ohhh den sista skulle passa smutt i bältet Kul att du gillar den . Din avatar är det din hund. Den var jäkligt lik min hund. En blandras som jag köpte utanför Örebro. Seved
Publicerat Januari 17, 201016 yr Kul att du gillar den . Din avatar är det din hund. Den var jäkligt lik min hund. En blandras som jag köpte utanför Örebro.Seved Jo det är min hund, en renrasig wachtel. Dock är han knappast skimmel längre nästan tappat alla vita hårstrån och blivit nästan helbrun Hur som haver, när kommer knivarna ut till salu?
Publicerat Januari 17, 201016 yr Författare Jo det är min hund, en renrasig wachtel. Dock är han knappast skimmel längre nästan tappat alla vita hårstrån och blivit nästan helbrun Hur som haver, när kommer knivarna ut till salu? Här är Ricko Wachtel/Breton spaniel. Ja Ricko har oxå blivit mera brun. Dom är redan till salu, jag pratar med en nu som är intresserad. Seved
Publicerat Januari 18, 201016 yr Jag använder mig av tre knivar varav två är handgjorda i typisk knivmakare anda dvs fint trä lite silver inläg mm Och har alltid tyckt att det är så en kniv ska se ut, MEN Jag är nu nästan beredd att ändra uppfattning. Den första kniven i tråden är riktigt läcker, anar ett visst nytänkande
Publicerat Januari 18, 201016 yr Den som är på bild Nr 3 är min favvo helt klart Denna: amerikanskt rostfritt stål som heter CPM154CM Skaft i tan G10 och finishen är även på denna blästrad.
Publicerat Januari 18, 201016 yr Författare Jag använder mig av tre knivar varav två är handgjorda i typisk knivmakare anda dvs fint trä lite silver inläg mmOch har alltid tyckt att det är så en kniv ska se ut, MEN Jag är nu nästan beredd att ändra uppfattning. Den första kniven i tråden är riktigt läcker, anar ett visst nytänkande Ja jag tyckte likadant förut. Men så provade jag på micarta och G10 och gjorde några fulltångare, sen blev det mer o mer av dom. Men nu ska jag göra endel sticktångare, har fått endel beställningar på det, samnt att jag ska göra några Hi Tech scandis, som jag kallar dom. Kul att du gillar den, Ja ett visst nytänkande är det. Åtminstone för mej. Jag ska göra ett par sådana här i CPMD2CM oxå. Seved
Publicerat Januari 18, 201016 yr Författare Den som är på bild Nr 3 är min favvo helt klartDenna: amerikanskt rostfritt stål som heter CPM154CM Skaft i tan G10 och finishen är även på denna blästrad. Ja den är jäkligt fin. Och den är gjord för att tåla mycket. Seved
Publicerat Januari 18, 201016 yr Författare Din sida Seved?http://www.sevedsknivar.se/Knivblad/Swe/ Japp det är riktigt . Där kan ni se vad jag gjort tidigare. Seved