Publicerat Januari 17, 201016 yr Har för närvarande tillgång till jaktlabbe och golden för allt ifrån fågel till eftersök. Tänkte att när man är ute i skogen och myser o umgås så vore det skönt att slippa kånka på grejorna, iaf en del av det, så jag undrar var man får tag bärsystem för hundar? Det behöver inte vara några stora grejor, bara så att man får plats med ett par vattenflaskor eller liknande.
Publicerat Januari 17, 201016 yr Jag använder en klövjeväska från Snowdogs: http://snowdogs.se/klovjevaska.htm Den är suverän och riktigt välgjord. Men kanske inte riktigt vad du tänkt om du bara vill ha i ett par vattenflaskor?
Publicerat Januari 17, 201016 yr Författare Men kanske inte riktigt vad du tänkt om du bara vill ha i ett par vattenflaskor? Den där såg suverän ut. Vad tyckte hunden om den? Först hade jag tänkt mig en mindre version för mer smidighet men denna modellen också passar till dem långa dagarna i skogen.
Publicerat Januari 21, 201016 yr Den där såg suverän ut. Vad tyckte hunden om den? Först hade jag tänkt mig en mindre version för mer smidighet men denna modellen också passar till dem långa dagarna i skogen. Hon har inga problem att ha den på sig. Enda jag kan klaga på är att om man spänner bandet under magen mellan själva väskorna så kan frambenen ibland ta i (misstänker jag, svårt att se) när man börjar hålla en högre takt. Jag ska ev. sy om detta lite. Bifogat en bild där hon har den på sig. Där har den dock hamnat lite på sniskan, fylld med skräp för att den skulle se bra ut! Annars sitter den riktigt bra och är lätt att få välbalanserad tycker jag. Fint är också banden på utsidan av väskan som gör att man kan spänna ut väskdelarna lite vilket gör att de inte tar i frambenen om väskan är tungt packad.
Publicerat Januari 21, 201016 yr Författare Tack för svaren alla. I nuläget blir det ingen stor klövjeväska då jag inte har tillräckligt stora hundar. Streifs väska köpte jag däremot och ska användas på måndag eller onsdag om den kommer fram snabbt dvs. Bilder kommer
Publicerat Januari 22, 201016 yr Tack för svaren alla. I nuläget blir det ingen stor klövjeväska då jag inte har tillräckligt stora hundar.Streifs väska köpte jag däremot och ska användas på måndag eller onsdag om den kommer fram snabbt dvs. Bilder kommer Hoppas du blir nöjd.
Publicerat Januari 22, 201016 yr Författare Hoppas du blir nöjd. Dyrt att göra affärer med en norrlänning men hunden kommer med i köpet va?
Publicerat Januari 23, 201016 yr Dyrt att göra affärer med en norrlänning men hunden kommer med i köpet va?
Publicerat Januari 23, 201016 yr Nu har du redan köpt men jag vill ändå slå ett slag för snowdogs klövjeväskor, helt suveräna!
Publicerat Januari 23, 201016 yr Författare Nu har du redan köpt men jag vill ändå slå ett slag för snowdogs klövjeväskor, helt suveräna! En sådan får det bli när jag har en egen lämplig jakthund.