Publicerat Januari 18, 201016 yr Jag har jagat med många olika hundraser och haft en drever tillsammans med far min. När jag nu efter många år av saknad efter egen hund tagit möjligheten att skaffa mig en liten krabat, så föll lotten ut på en liten blandras av wachtel/jaktlabbe. Valptiden har varit rolig och har innehållit mycket lärdom, såväl för henne som mig Numera är hon 5 mån och har utvecklats till en fantastiskt trevlig familjehund och visat härliga egenskaper ute i skogen. Igår kväll tog jag en tur med henne (i koppel )mot ett skogsparti . En hare visade upp sig på 30 m och hunden stelnade till. Vi följde haren med blicken och den försvann ner i en ravin. Jaktväxeln lade i och vi drog oss dit där haren satt och hade sällskap av en till 10m bort från den första. Nu blev det för mycket för hunden och en frustrerat skall gick iväg. Båda hararna drog och då gick drevskallet igång . Husse följde efter i kopplet som en sleta ivrigt påhejande medans skallen ekade ...... Det var en nöjd 5 mån och stolt husse som mysde i soffan senare.....
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.