Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Franchi Fast Black

Featured Replies

Publicerat

Hej

Funderar på att införskaffa en Franchi Fast Black. Men har en fråga.

Vet att det inte är tillåtet men går det att få in mer skott i magasinet än 3? Och hur gör man isåfall?

Jagar endast sjöfågel så är i behov av mer skott vid skadeskjutning.

tack

Publicerat
Hej

Vet att det inte är tillåtet men går det att få in mer skott i magasinet än 3? Och hur gör man isåfall?

tack

Vill inte vara elak eller kränkande.....men......

Jag tycker att det är oetiskt att ens tänka tanken att jaga om man är så säker på att man ska missa

Publicerat

Du Ekke,

du har redan frågat i grannkanalen med samma svar där,

fin pang, max tre plugg för jakt.

Att ta bort plugg/spärrning av magasins kapacitet är att överskrida licensvillkoren för vapnet och utgör grund för återkallelse av licens.

Välkommen hit förresten. ;)

/Christian

Publicerat
Hej

tack

Hej.

Tror inte någon här på forumet är sugen att hjälpa till med jaktbrott så den frågan lämnar vi obesvarad tycker jag.

Publicerat
  • Författare
Du Ekke,

du har redan frågat i grannkanalen med samma svar där,

fin pang, max tre plugg för jakt.

Att ta bort plugg/spärrning av magasins kapacitet är att överskrida licensvillkoren för vapnet och utgör grund för återkallelse av licens.

Välkommen hit förresten. :)

/Christian

Tack..Vet ingen som inte har plockat bor spärren på sina automater..tycker bara de är lustigt att man får ha 10 skott i kulautomater och bara 3 i hagel.. och till den som tyckte att jag skulle sluta jag pga skadeskjutningar..det är inget man vet kommer hände och i de flesta fall gör det ej de..men om så är det bra mycket bättre att få död på fågeln än att låte den dyka undan

Publicerat
Tack..Vet ingen som inte har plockat bor spärren på sina automater..tycker bara de är lustigt att man får ha 10 skott i kulautomater och bara 3 i hagel.. och till den som tyckte att jag skulle sluta jag pga skadeskjutningar..det är inget man vet kommer hände och i de flesta fall gör det ej de..men om så är det bra mycket bättre att få död på fågeln än att låte den dyka undan

Spelar ju kvitta vad man får och inte får i kulvapen, men även där har du begränsad magasinskapacitet för viss jakt. Tex för björn..... Samma sak med regleringen kring slugg - kanske inte direkt logisk den heller, men oaktat vilket är det ett vapenbrott att gå utanför vad som gällde när licensen beviljades. Och det ska man ge fan i.

För håller vi inte rågången själv får vi bara fler och ännu mer begränsande regler.....

/T