Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Warne fästen?

Featured Replies

Publicerat

Får man ditt ett sikte med 56glugg, med ett par höga warne tikka fästen? Geväret är en Tikka M65

Publicerat
Får man ditt ett sikte med 56glugg, med ett par höga warne tikka fästen? Geväret är en Tikka M65

Har en M/65 men det är en Continental(tung,fet pipa), skulle sätta på en 56:a med Warne men det skiljde ca 2mm. Har du "normal" pipa skulle jag tro att det går.

Publicerat

Har en T3:a med normal pipa. Kör med Warne QD High till en Zeiss med 56-objektiv. Nån mm luft är det, men inte mer.

/Må

post-698-1263997174_thumb.jpg

Publicerat
  • Författare
Har en M/65 men det är en Continental(tung,fet pipa), skulle sätta på en 56:a med Warne men det skiljde ca 2mm. Har du "normal" pipa skulle jag tro att det går.
Har en T3:a med normal pipa. Kör med Warne QD High till en Zeiss med 56-objektiv. Nån mm luft är det, men inte mer.

/Må

Okej, ja men då borde det funka tycker man

• 4 weeks later...
Publicerat

/Må

Är du nöjd med precisionen efter att ha tagit av och på kikaren? Jag har Warne snabbfästen på min Sako, men tyckte helt enkelt inte det såg tillförlitligt ut så det blev att jag har rödpunktsikte på en annan studsare. Nu börjar garderoben bli trång så jag funderar på att göra mig av med den och köra med snabbfästen på samma studsare.

Ursäkta trådkapningen. För att mildra den ;) får jag väl tillägga att jag har 56-glugg på höga fästen. Fick knacka bort det öppna riktmedlet för att få plats. Men det är väl en 2 mm kvar till pipan. Det sitter på en Sako Forester.