Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Finns det någon här inne som vill hyra ut bockjakt till en eller ett par Danskar

Featured Replies

Publicerat

Jag fick frågan från en kille som var på gång att köpa min hagelbock för ett tag sedan.

Nu har han hittat bockjakt i Västerbotten för 6000 :- Danska antar jag...

Jag tycker detta låter dyrt samt att han kommer att ha låångt att åka.

/Lasse

Publicerat
Jag fick frågan från en kille som var på gång att köpa min hagelbock för ett tag sedan.

Nu har han hittat bockjakt i Västerbotten för 6000 :- Danska antar jag...

Jag tycker detta låter dyrt samt att han kommer att ha låångt att åka.

/Lasse

Allt är relativt.

Vad ingår för dessa 6000:- o hur länge får de jaga osv.

Jag med bröder.. Arrangerar en del jakt året om.

Säljer jakt per dygn där allt ingår, från transport till mat/dryck o ev trofe.

Publicerat
  • Författare
Allt är relativt.

Vad ingår för dessa 6000:- o hur länge får de jaga osv.

Jag med bröder.. Arrangerar en del jakt året om.

Säljer jakt per dygn där allt ingår, från transport till mat/dryck o ev trofe.

http://www.aurorajagtrejser.dk/Rejsemaal/N...ge/Pakketilbud/

Hit var det de skulle

Det är visst denne killen (Thomaz) och hans bror.

/Lasse

Publicerat

Anser frågeställningen vara lätt provokativ för oss som söker jaktmark i dessa trakter (till överpriser).

Men det är naturligtvis upp till var och en att hyra ut sina marker till vilka priser de vill.

Publicerat
  • Författare
Anser frågeställningen lätt provokativ för oss som söker jaktmark i dessa trakter (till överpriser).

Inte min mening att på något sett vara provokativ.. Inte för jag ser var någonstans jag var det.

Som jag tyder det var marken som de ev skulle jaga på belägen i Västerbotten och med tanke på avståndet dit från Danmark så ansåg jag att priset på 6750:- Danska kr var dyrt.

Att det sedan ska kosta att te.x hyra bockjakt är för mig inget konstigt å jag själv hyrt ut det till Danskar.

/Lasse

Publicerat

På ett sett kan jag tycka så länge man köper jakt för dom priserna får man ju se de som acceptabelt. Det är vi själva som köper de.

Men visst kan det handla om mycket pengar. det råder de inget tvivel om. Men kan markägaren pressa ut de så ska han ha creeds :wub:

Min syn på de!

/mvh

Publicerat

Får nog lov att hålla med om att det inte är så provokativt att ställa frågan om någon kan tänka sig att hyra ut jakt till Danskar (gissar att det finns många på detta forum som gärna skulle resa utomlands och jaga, vill man då att det landets jägare ska inta en fientlig attityd till oss?).

Vad man sen kan fundera över när det gäller erbjudandet på den danska hemsidan:

-boende ingick för fem dagar, verkar dock inte vara så hög standard

-2 bockar ingick (förutsätter att det var per person då paketresan var för 2-3 jägare), tolkar det som att inga fällavgifter tillkommer

- om man förutsätter danskarna tillämpar 25% moms som vi gör så är 6750 dkr direkt nere i 5400 dkr (=6750*0,8), från denna summa ska dessutom researrangören sin del. Då är det kanske inte så mycket kvar till markägaren sedan.

Om någon sedan hävdar att markägaren tar ut överpriser så finns alltid möjligheten att själv delta i budgivning på fastigheter som kommer ut på marknaden eftersom det måste vara så lönsamt. De kalkyler jag gjort på skogsfastigheter de senaste åren har landat på ett löpande, långsiktigt hållbart avverkningsnetto (till att betala räntor och underhäll med) motsvarande 1,5-3 % av köpeskillingen.

MVH

Alias

Publicerat

Jag kanske ska förtydliga mitt inlägg genom att tillägga att jag är för marknadsekonomi, dvs tillgång och efterfrågan. Och eftersom arrendepriserna här i södra Sverige är på gränsen till snuskiga så beror det på att det finns folk som är beredda att öppna plånboken. Det egentliga problemet är att jag är bipolär, dvs för marknadsekonomi när det inte drabbar mig, och emot marknadsekonomi när det drabbar mig :huh:

Så jag tar till viss del tillbaka mitt föregående inlägg. Rock on! ;)