Publicerat Januari 22, 201016 yr Helt plötsligt börjar hundj---ln skita inne varje natt + vissa dagar oxå. Jag tyckte att det var ok när det var -30 grader ute, för vem fan vill skita utomhus när det är så kallt..? Men nu händer det varje gång hon kommer in från hundgården? Vill inte att hon ska bo ute jämt men snart är f-n gränsen nådd!! Finns det någon som vet vad f man ska göra?
Publicerat Januari 23, 201016 yr Helt plötsligt börjar hundj---ln skita inne varje natt + vissa dagar oxå. Jag tyckte att det var ok när det var -30 grader ute, för vem fan vill skita utomhus när det är så kallt..?Men nu händer det varje gång hon kommer in från hundgården? Vill inte att hon ska bo ute jämt men snart är f-n gränsen nådd!! Finns det någon som vet vad f man ska göra? Kanske ta hunden på en promenad innan du tar in den!?
Publicerat Januari 23, 201016 yr Jag vet inte hur ofta du tar ut hunden o rastar den o gör roliga saker med den men skulle jag få stå i hundgården jämt så skulle jag oxå visa mitt missnöje på något sätt? Mvh.
Publicerat Januari 23, 201016 yr Hundgården är ju en förvaringsplats, ingen rastplats så om hunden inte blir ordentligt rastad så måste den ju skita nå'n stans! När jag tar in mina hundar från hundgården får de först rusa av sig och rasta sig på den inhägnade tomten annars kan det gott å väl hända nå'n olycka inne.
Publicerat Januari 23, 201016 yr Mina hundar när de står i hundgården brukar mest ligga i kojan vintertid. När jag så hämtar in dem så har de inte tid att göra ifrån sig. Brukar ge dem mat inne o direkt släppa ut dem på baksidan igen, har ju fördelen att det är hängat runt hela baksidan. Tror att lösningen är att rasta av jycken innan du tar in den.
Publicerat Januari 23, 201016 yr Författare Glömde att skriva att jag går en promenad med hunden innan hon kommer in och varje gång så gör hon ifrån sig både nr. 1 och nr. 2..! Men mitt i natten så vaknar hon runt kl 03 och skiter för att sedan ibland även äta upp det?? Anyone?!
Publicerat Januari 23, 201016 yr Haft en del problem nattetid med den gamle borderterriern jag har. Lösningen heter hundbur när det är läggdags.
Publicerat Januari 23, 201016 yr Haft en del problem nattetid med den gamle borderterriern jag har.Lösningen heter hundbur när det är läggdags. Håller helt med min terrier ligger oxå i hundbur om nätterna o trivs bra där!
Publicerat Januari 23, 201016 yr Vår förra tik kunde få för sig att göra inne ibland innan löpet, kanske kan vara nåt sånt på g oxå! Man vet ju att fruntimmer kan bli lite knepiga innan........ så det kan bara vara tillfälligt en period.
Publicerat Januari 23, 201016 yr Författare Är hunden ung? Kanske i nån slags pubertet? Ung rebell Ja hunden är 1.5 år bara. Det kom efter hon har löpt för andra gången. Kanske nån protest grej? Men varför äter hon upp delar av det efteråt? Är det för att hon skämms kanske?
Publicerat Januari 23, 201016 yr Som sagt, skaffa en hundbur att ha jycken i nattetid och det är löst, både skitandet inne o ätandet. En bur blir precis som en korg eller va nu jycken brukar ligga. Tryghet och hundens egna plats. Har min gamle terrier i bur nattetid o även plotten. Haft alla min valpar i bur under natten första tiden. När familjen går o lägger sig går även jyckarna in i sina burar o ligger numera där med dörren öppen.
Publicerat Januari 23, 201016 yr Som sagt, skaffa en hundbur att ha jycken i nattetid och det är löst, både skitandet inne o ätandet.En bur blir precis som en korg eller va nu jycken brukar ligga. Tryghet och hundens egna plats. Har min gamle terrier i bur nattetid o även plotten. Haft alla min valpar i bur under natten första tiden. När familjen går o lägger sig går även jyckarna in i sina burar o ligger numera där med dörren öppen. Jag vill inte verka petig och slänga mig in i diskussionen, men tycker ändå att någon borde nämna att det faktiskt inte är lagligt att ha hundar i bur mer än kortare stunder. *duckar* ps. ja jag kör förfort även fast man inte får... ds.
Publicerat Januari 23, 201016 yr Jag vill inte verka petig och slänga mig in i diskussionen, men tycker ändå att någon borde nämna att det faktiskt inte är lagligt att ha hundar i bur mer än kortare stunder.*duckar* ps. ja jag kör förfort även fast man inte får... ds. Jag vet det... Kan kanske tolkas som förvaring i bur vilket ju inte är ok.. Men än har jag inte sett något fall där någon blivit åtalad för att ha hund i bur nattetid. Hur som så far de inte illa av det. Då skulle de ju inte gå in o lägga sig själva o ligga kvar med öppen dörr.
Publicerat Januari 23, 201016 yr Jag vet det... Kan kanske tolkas som förvaring i bur vilket ju inte är ok.. Men än har jag inte sett något fall där någon blivit åtalad för att ha hund i bur nattetid. Hur som så far de inte illa av det. Då skulle de ju inte gå in o lägga sig själva o ligga kvar med öppen dörr. många hundar upplever jag trivs med begränsat utrymma,specielt mina då samt åka bil är en trygghet och dom är med överallt även... lagen är nog mest för folk som har 23 hundar som inte borde ha hundar osv,ofta är juh jakthundar friska hundar som vilar mycket mellan jakterna och inte alltid vill ligga i centrum,iaf inte min stövare som söker sig till sin plats och får lungn och ro tills han väljer själv söka sällskap..utpräglad hund som trivs bäst i hundgårn medans terrierna gärna är inne ps vi har bättre lagar för hundar än människor specielt pensionärer
Publicerat Januari 23, 201016 yr ibland kan man ju lösa själva skitätandet med att ge dem fiskleverolja.
Publicerat Januari 24, 201016 yr Jag får inte riktigt grepp om hundens dag, är hon i rastgården fram till kvällen och då tar du en promenad och så skiter hon inne vid tre tiden? En del hundar vägrar rasta av sig i hundgården, i ditt fall så ser hon ingen skilnad på hundgården och inomhus, hon äter säkert upp sin skit i hundgården också, lägg in fler rastrundor med hunden, på morgonen innan hundgården, mitt på dagen om ni är hemma, vid middagen när hon kommer in och sen en på kvällen innan du går och lägger dig. Angående burar och hundgårdar så är det så att många trivs att vara i hundgården dygnet runt andra inte, en del hundar vill ha det lite trångt och sover bäst i en bur, den där är till för att komma åt en del som hade hunden 23timmar om dygnet i buren, som NS skriver är det lugnast för hunden och familjen och är de valpar så lär de sig att koppla av och rasta sig på snabbast och enklaste sätt.