Publicerat Januari 23, 201016 yr Igår var jag ner till polisen och lämnade in licensansökan på en 243:a. tanken är att ha en supersmidig bössa som jag kan ladda själv och träffa allt jag siktar på inom rimliga avstånd. Bössan är enligt serienumret en 94:a den har syntetkolv "skeleton" och resten rostfritt. Tanken är att i första hand hitta en bättre kolv då den befintliga inte är någon skönhet och dessutom är sliten. Planen från början var att utrusta med både benstöd och ljuddämpare, men kom på att det tar bort själva konceptet med smidig, så därför löser jag stödet med ryggsäcken och myningsflamman på natten får jag stå ut med. Har surfat omkring och tittat på stockar och fastnat för bell och carlson? nån som har erfarenhet av dom?
Publicerat Januari 23, 201016 yr Författare Vilken Bell&Carlsson tänker du på? Carbelite är den ända som passar verkar det som?
Publicerat Januari 23, 201016 yr Författare Carbelite är den ända som passar verkar det som? Ingen som har erfarenhet av bell o carlson carbelite?
Publicerat Januari 24, 201016 yr Författare Ingen som har erfarenhet av bell o carlson carbelite? ???????????
Publicerat Januari 25, 201016 yr Författare Har du nån länk så man kan se den? http://www.rifle-accuracy.com/
Publicerat Januari 25, 201016 yr Det där är väl en helplastare utan aluinlägg. Duger gott på en jaktbössa som man inte behöver va rädd om skulle jag tro. Annars har ju Medalist fått bra ros.
Publicerat Januari 25, 201016 yr Författare Det där är väl en helplastare utan aluinlägg. Duger gott på en jaktbössa som man inte behöver va rädd om skulle jag tro. Annars har ju Medalist fått bra ros. Jo jag läste det, men den finns inte till min bössa.......
Publicerat Februari 5, 201016 yr Författare Jo jag läste det, men den finns inte till min bössa....... Nu är bössan hemma, stocken är trevligare än jag trodde, så för att få lite stil på bössan har jag nu beslutat att camo lacka den istället.
Publicerat Februari 5, 201016 yr Nu är bössan hemma, stocken är trevligare än jag trodde, så för att få lite stil på bössan har jag nu beslutat att camo lacka den istället. Lite nyfiken, är det en så'n här du har som projekt? Blocket - Ruger Får man fråga vad du fick betala?
Publicerat Februari 5, 201016 yr Författare Lite nyfiken, är det en så'n här du har som projekt?Blocket - Ruger Får man fråga vad du fick betala? Jepp exakt en sån, men min har leopould vx-1 3-9x40, jag fick ge 3900 för min, vilket jag tyckte var överkommligt, nu är ju kolven inte i nyskick, men i övrigt är den jätte fin.
Publicerat Februari 5, 201016 yr Jepp exakt en sån, men min har leopould vx-1 3-9x40, jag fick ge 3900 för min, vilket jag tyckte var överkommligt, nu är ju kolven inte i nyskick, men i övrigt är den jätte fin. 3.900 ? Det får nog betraktas som ett fynd då.
Publicerat Februari 5, 201016 yr Författare 3.900 ?Det får nog betraktas som ett fynd då. Ja jämfört med den på blocket så.
Publicerat Februari 6, 201016 yr Författare Ja jämfört med den på blocket så. Jäkligt trevlig bössa att skjuta med.......
Publicerat Februari 7, 201016 yr 243 verkar vara en trevlig kaliber. Jag har en thompson center enskottare i den kalibern, men jag har inte fått igång den än. Det går att få ganska bra hastighet på den. Seved
Publicerat Februari 7, 201016 yr Författare 243 verkar vara en trevlig kaliber. Jag har en thompson center enskottare i den kalibern, men jag har inte fått igång den än. Det går att få ganska bra hastighet på den.Seved Mycket trevlig,,såg jaktmatch under planerade produkter på norma