Publicerat Januari 23, 201016 yr en fråga till er: hur länge ska man vänta mellan varje skott när man skjuter in en tikka kombi med friliggande pipa? vet inte exakt hur länge jag väntade mellan men fick 2 st nästan hål i hål och sen ett skott en dm högt varje serie. tacksam för svar:)
Publicerat Januari 23, 201016 yr en fråga till er: hur länge ska man vänta mellan varje skott när man skjuter in en tikka kombi med friliggande pipa? vet inte exakt hur länge jag väntade mellan men fick 2 st nästan hål i hål och sen ett skott en dm högt varje serie. tacksam för svar:) jag har väntat tio min, det går som du säger att skjta två snabba bra man då tar det längre tid innan skott tre blir rätt. lika bra att vänta och få det rätt på en gång.
Publicerat Januari 23, 201016 yr Jag brukar ha med mig minst två vapen på skjutbanan. Särsklit när jag ska skjuta in kombin. Då kan man skjuta ett skott och sedan byta vapen. På så sätt får kombipipan svalna. Ibland kan tålamodet ta slut om man ska vänta på en svalnande pipa och inte har nåt att göra. Det bygger ju givetvis på att man har fler tavlor också. Nu har jag ingen tikka men nog brukar jag försöka låta pipan svalna i 10-15 min. Upplever inte att värmestegring är nåt problem i min kombi med vill göra det "ordentligt" när jag skjuter in den.
Publicerat Januari 23, 201016 yr Jag brukar nästan alltid ha med mig .22`an och plinka lerduvsskärvor på 80 meter med
Publicerat Januari 23, 201016 yr Författare tack för snabba svar, då var de som ja trodde, men om dom två första sitter fint och det tredje sitter för högt. ska man gå efter de som sitter bra då?
Publicerat Januari 23, 201016 yr tack för snabba svar, då var de som ja trodde, men om dom två första sitter fint och det tredje sitter för högt. ska man gå efter de som sitter bra då? Förmodligen........men vore jag det jag skulle jag naturligtvis åka tillbaka till banan och kontrollskjuta igen.
Publicerat Januari 23, 201016 yr Författare Förmodligen........men vore jag det jag skulle jag naturligtvis åka tillbaka till banan och kontrollskjuta igen. har gjort det och väntade ca 10-15 min mellan varje, och det tog bra så!
Publicerat Januari 24, 201016 yr har gjort det och väntade ca 10-15 min mellan varje, och det tog bra så! Grattis!! Då är du hemma...................