Publicerat Januari 23, 201016 yr Egentligen skulle det vara födelsedagskalas för min dotter Anna som fyllde ett år i Onsdags. Så jag kunde inte vara med o jaga. Men i Torsdags började hon få lite feber, så kalaset blev inställt. I stället var jag med hemma på gårdens dov o vildsvinsjakt. Började med att jag skjöt två dov som kom med en hund strax efter sig. En hind o ett smaldjur. Strax därefters small det igen en bit därifrån, en halvstor galt om kanske 90-100 kg stöp då. Nästa såte ställdes jag på ett pass där det inte har skjutits något någonsin. Jag har nämligen haft en extrem tur vad gäller att få vilt på mig inom skotthåll. Så även nu, en ensam dov försökte smita undan, man jag o min Husqvarna stod i vägen. 20 minuter senare kom en dov till på lite längre håll, rakt mot passgrannen som skjöt den. Totalt blev det fem dov o en gris. Mycket bättre än ett barnkalas med kladdiga barn... Det mest fantastiska var att det totalt avlossades sex skott. Annars brukar det alltid vara några skott fler än antalet djur i slaktboden. Den värsta dagen var för ett par år sedan på en "finare bjudjakt". D.v.s. RangeRover ägare, dubbelstudsare, knästrumpor, Tweedkavajer o slips på nästan samtliga skyttar. Vi vanliga dödliga fick gå i drevet. det small 40 skott, och hängde fyra djur i slaktboden när dagen var slut. En bra dag för Norma, som markägaren uttryckte sig då. Fast innerst inne kokade han av irritation...
Publicerat Januari 23, 201016 yr ja missa dotterns 1 år dag ? :/ vad kan man säga... du är en jägare. stackars flicka som får växa upp med dig ( skämt ) grattis till den fina jakten, jag skulle nog ha gjort samma sak som du utan att tänka
Publicerat Januari 23, 201016 yr Låter som en härlig dag.. =) Vist är de kul att få vara me på jakter när gubbarna av socitetens elit dyker upp.. När dom bara har klivit ur bilen kostar dom 80.000.. Men som sagt.. siktade i bogen men tog mellan arslet o grannmarken.. =)