Publicerat Januari 24, 201016 yr Sitter o lurar på om man verkligen ska göra om bössan till rävvaksbössa eller om man ska ha den som slit o släng när man ska ut o gå i skogen. alltid bra o ha om de kommer någon fågel eller räv eller ja vad som egentligen. har en 8x56 o sätta på den om jag vill. + funkar lite bättre i sämre ljus, hög förstoring. - stor,klumpig,ser fult ut tycker jag på en så liten o nätt bössa/kaliber. weaver 2,5-10x38. + smidig, hög förstoring ( räcker iaf ut till 80m för mig ) tror den skulle passa allmänt bra på bössan! funkar fortfarande vid rävåteln då det ändå är lampa där så man ser bra ut till ca 70m iaf. - då förlorar min 22lr sitt sikte o vad gör jag då med den den gillar jag ju grovt o den är underbar! inte så bra vid skymningen då oftast man ser rävar o annat pälsbärande djur. eller köpa något annat ( denna månad vart extremt dyr när det gäller sikten så ja vad ska jag göra? antingen köpa något sikte för ca 1000-1500kr ( beg såklart ) eller låta 8x56:an sitta på 22:an som jag iaf inte bär runt så mkt på. behöver tips o råd för nu står det helt still. 22lr:an brukas mkt o ofta. perfekt till o mängdträna o skjuta kråkfågel på kortare håll. 22wrm kommer användas till allt som lagen tillåter dock smäller den mkt mer
Publicerat Januari 24, 201016 yr för mej inget svårt problem 8x56 på 22lr 2,5-10x38 på 22wm sen när ekonomi tillåter ett fynd på minst 2,5-10x42 till 22wm
Publicerat Januari 24, 201016 yr Författare för mej inget svårt problem 8x56 på 22lr 2,5-10x38 på 22wm sen när ekonomi tillåter ett fynd på minst 2,5-10x42 till 22wm jo jag sitter oxå o lurar på om man skulle ha så. nackdelen är bara att det är svårt o hitta kikare som är relativt billiga som funkar ok i mina ögon ( håller träffbilden fasten man vrider på förstoringen o sånt ) tror det blir så att 2,5-10x38 åker på 22WRM:n ganska omgående och så får 22lr:an stå utan sikte så länge. när jag ändå ska byta fästen på sauern så har jag fästen över som passar till 56 kikarn. o vill jag kan jag nog sno över ziess 6,5-20x50 några dagar från sauern utan att den blir sur. om man vill ligga o skjuta mitt i prick tänkte jag förslag på kikare i vettig prisklass till 22wrm? då det blivit många stora lappar för mkt denna månad!!!
Publicerat Januari 24, 201016 yr har en 3-9x42 bushnell kikare på min 22lr kostade 1500 nånting funkar bra ändra så vitt jag märkt inte träffpunkten vid olika förstoringar iofs enda som jag vågar sätta på 22lr då den verkar äta kikare iaf s,k rimfire kikare
Publicerat Januari 24, 201016 yr Författare litar inte på dom sålänge det inte är 3,4 eller 6 serien hmm hur fan ska man göra. de är allt för dyrt o fortsätta i den här takten hmm begmarknaden är ju det enda rätta dock finns det väldigt mkt skräp där oxå
Publicerat Januari 24, 201016 yr inte mycket å göra egentligen än att spara några månader så du får en 3 serie eller att skaffa en billigare mindre pålitlig kikare som duger för stunden kom iofs på en bra lösning ge fan att ändra på förstorningen
Publicerat Januari 24, 201016 yr Författare haha nja den lösningen känns som en jävla budgetlösning nu ska vi laga datorn. mvh//Marcus
Publicerat Januari 24, 201016 yr jupp självklart vafn tror du om mej egentligen tänk på att murphy lurar under soffan
Publicerat Januari 24, 201016 yr Författare datorn snäppet vassare nu när man tömt ur 300gig ur hårddisken blir nog 2,5-10x38 på 22wrm så får vi se vad som hamnar på 22lr:en senare lite längre fram. alltid ska man väl hitta någon kikare o sätta på den lilla saken. vet dock bara inte ännu. 2,5-10x38 är ju faktiskt ett jäkligt smidigt sikte ändå med relativt hög förstoring. o det känns mer tilltalande än 8x56 termos på en bygelbössa! men men. svårt de här ändå
Publicerat Januari 24, 201016 yr Författare intresset finns helt klart. dock känns det som dämpare ligger lite över till 6,5:an i ekonomiplanen för pang pang saker men kan ju ta o titta på den när vi drar ut o skjuter eller om jag ändå åker förbi där uppe. ska ju en sväng till gbg i veckan misstänker jag så får se
Publicerat Januari 26, 201016 yr Författare hmm. funderar på om man skulle sälja 22lr:en den skjuter ju förvisso som en dröm med ganska mkt. väldigt trevlig o skjuta med men klivet mellan 22wrm o 22lr känns inte sååå stort. enda gången jag kan ha användning av 22lr är väl i lador då man får använda zimmer för o inte skjuta hål i taket! fan nu vart det ännu svårare. eller så får jag testa ut 22wrm:n ordentligt o håller den inte måtten så säljs den av! nu vart de bara ännu en sak o tänka på = ännu lite svårare