Publicerat Januari 24, 201016 yr Jag laddade 10 patroner i min PPC och var och testsköt dom alldeles nyss. Det roliga i kråksången var att dom samskjöt nästan exakt med 80 grains Hornady Fmj på 80 meter. Dessutom skjöt dom riktigt tätt. Eventuellt hinner jag testa dom på räv under någon kväll i veckan.
Publicerat Januari 24, 201016 yr De där vackra gröna spetsarna på SBK förklarar verkligen vad det är som gäller. De är ganska reaktiva när de träffar. Kul att de sköt väl i PPC:n /Christian
Publicerat Januari 24, 201016 yr Författare Jag brukar kalla dom för miljöpartister. Dom är ju också alldeles gröna i knoppen. Jag sköt bara två skott åt gången för att inte värma pipan men ingen av träffbilderna är mer än 15mm cc och den sista är bara ett enda hål som knappt är större än 6mm. Träffbilden låg ca 1-2 cm till vänster om de för 80 grains hornadyn.
Publicerat Januari 24, 201016 yr Fattar inte vad det är med ppc. Kompisens verkar i stort sett samskjuta med dom kulor han provat också. Fast det är ju tacksamt.