Publicerat Januari 25, 201016 yr Jag åker till sydafrika i vår. Som det ser ut nu så blir det Amakulu safaris som jag kommer åka med. Jag inväntar offert just nu. Vilken arrangör har ni andra som varit i SA åkt med? Vad har era erfarenheter varit av dessa? Har ni några generella tips vad jag ska tänka på inför resan? Transport av vapen, flygresan mm. Jag kommer troligtvis spränga denna tavla med frågor. Mvh John
Publicerat Januari 25, 201016 yr Hej! Jag och farsan var i Sydafrika med Amakulu Safaris i Mars förra året och vi är mycket nöjda. John och Hettie som äger farmen fick oss nästan att känna oss som en del av familjen och skämde bort oss ordentligt Allt är mycket seriöst och John gör allt för att jakten skall bli lyckad. Jag tror inte du kommer att bli besviken om du åker med Amakulu. Vi kommer iaf att åka tillbaka snart. Jag åker till sydafrika i vår.Som det ser ut nu så blir det Amakulu safaris som jag kommer åka med. Jag inväntar offert just nu. Vilken arrangör har ni andra som varit i SA åkt med? Vad har era erfarenheter varit av dessa? Har ni några generella tips vad jag ska tänka på inför resan? Transport av vapen, flygresan mm. Jag kommer troligtvis spränga denna tavla med frågor. Mvh John
Publicerat Januari 25, 201016 yr Jag kommer att åka i början av Maj med Ikamva Safaris. Jag/vi fick resan till såpass bra pris att t o m Amakulu här på sidan undrade om det var sant. Han kunde i a f inte konkurera i pris. Hur service och övrigt fungerar blir det rapport på efter resan.
Publicerat Januari 25, 201016 yr Jag åker inte o är allt bra avis på er som åker, hoppas att ni har lusten och viljan att lämna inspirerande rapporter från jakten efteråt. /Christian
Publicerat Januari 25, 201016 yr Jag åker inte o är allt bra avis på er som åker,hoppas att ni har lusten och viljan att lämna inspirerande rapporter från jakten efteråt. /Christian Rapport med många bilder kommer givetvis...
Publicerat Januari 25, 201016 yr Skulle kunna skriva kilometer här men.................................
Publicerat Februari 13, 201016 yr Författare Nu är resan bokad och klar. Jag åker 10/5 och kommer hem 21/5. Jag åker med Amakulu safaris. Papper, licenser och vapenpass börjar komma i ordning.
Publicerat Februari 13, 201016 yr Nu är resan bokad och klar.Jag åker 10/5 och kommer hem 21/5. Jag åker med Amakulu safaris. Papper, licenser och vapenpass börjar komma i ordning. Kul!
Publicerat Februari 13, 201016 yr Nu är resan bokad och klar.Jag åker 10/5 och kommer hem 21/5. Jag åker med Amakulu safaris. Papper, licenser och vapenpass börjar komma i ordning. Rädd att du kommer få en underbar tid Glöm nu inte kameran och det STORA minneskortet
Publicerat Februari 13, 201016 yr Lyllos! Många rapporter hoppas vi på. Om jag inte har fått tummen ur innan tänkte jag fira min 40-årsdag med jaktresa där och då kan det vara bra att ha fått en hel del input innan.
Publicerat Mars 1, 201016 yr Författare Ganska mycket. men det beror på vad du vill skjuta, vilken arrangör, vilken trygghet och kvalitet du vill ha. Och allt är ju relativt....
Publicerat Mars 4, 201016 yr Författare Hade tänkt försköa mig på: Zebra Kudu Warthog Oryx Springbock Impala Men vi får väl se när jag kommer ner. Kanske blir fler, kanske blir färre.
Publicerat April 20, 201016 yr åker nästa vecka.. Tillsammans med några i branschen o en jakttidning.. är JÄKLIGT skeptisk till SA-jakt... gå o gå o gå.. sen upp med en tripod o skjuta på 200 meter... har dock poängterat att jag vill jaga med båge mest.. (blir billigare också.. mindre fällavgifter..)
Publicerat Maj 2, 201016 yr Sitter och väntar på att tiden ska gå. Kl 11,32 påbörjas resan mot Limpopo och vi beräknas vara framme i morgon vid 17 tiden. Börjar få resfeber nu....
Publicerat Maj 2, 201016 yr Författare Sitter och väntar på att tiden ska gå. Kl 11,32 påbörjas resan mot Limpopo och vi beräknas vara framme i morgon vid 17 tiden. Börjar få resfeber nu.... Underbar känsla!! I morgon är det för mig exakt en vecka kvar!
Publicerat Maj 2, 201016 yr Spännande för er... Ta massor av bilder och berätta in i minsta detalj sen.
Publicerat Maj 2, 201016 yr Usch vad jag blir avis Vi var i SA för 8 år sedan, innan jag blev jägare, det finns en hel del spännande vilt där. Och de kan anrätta kött, inga ihjälstekta Svenska stressade fläskkotletter på tallriken. Ät, drick, jaga och fotografera så väntar vi på rapport
Publicerat Maj 14, 201016 yr Nu är jag hemma igen men skriver om min resa i en egen tråd (Limpopo)....