Publicerat Januari 25, 201016 yr Har tittat på en del olika koffertar ska en koffert vara mjuk i sidorna och svikta då man trycker på sidorna eller ska den vara stenhård i sidorna
Publicerat Januari 25, 201016 yr Har tittat på en del olika koffertar ska en koffert vara mjuk i sidorna och svikta då man trycker på sidorna eller ska den vara stenhård i sidorna stenhård säger jag ,vill man ha mjuk är det vapenväska som gäller?
Publicerat Januari 25, 201016 yr Har tittat på en del olika koffertar ska en koffert vara mjuk i sidorna och svikta då man trycker på sidorna eller ska den vara stenhård i sidorna Har haft både sorterna och den jag har kvar och använder är i lätt sviktande hårdplast med inredning av tjockt skumgummi. Den sviktar lite men klarar lätt av att man kör över den med en bil utan att skada vapnet inuti. Är materialet för hårt tror jag att kofferten krossas när trycket blir för stort vid t ex felhantering medans en koffert med lätt sviktande material tål det hela lite bättre.
Publicerat Januari 26, 201016 yr Beror på vad kofferten ska användas till. Ska du ha den till vardagsanvändande så är nog en mjuk skonsamare för din bil. Ska du ut och flyga så ska den helst vara godkänd för flygfrakt och då byggd så att den klarar att köras över med en mindre bil utan att svikta samt att låsen måste hålla för hamarslag. Påfrestningarna vid flygfrakt är enorma p g a de robotiserade bagagesystemen. Ett enkelt sätt att testa om en koffert klarar flygfrakt är att ställa dig på den och hoppa. Klarar den det och låsen är rejäla är den ok.
Publicerat Januari 28, 201016 yr har en dubbel koffert som står och samlar dam... denna fast för 2gevär