Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Ännu en idiot...

Featured Replies

Publicerat

Har träffat några "jägare" under mitt jägarliv där man kunde misstänka att de köpt sin jägarexamen... B)

Publicerat

En liten tröst i sammanhanget är att den personen lär aldrig få inneha ett vapen till i sitt liv!

Hoppas de kollar upp alla som har köpt sin examen av honom och får dessa inkallade omedelbart!!!

Publicerat
En liten tröst i sammanhanget är att den personen lär aldrig få inneha ett vapen till i sitt liv!

Hoppas de kollar upp alla som har köpt sin examen av honom och får dessa inkallade omedelbart!!!

Hmm är inte helt så reaktionär som du där trollkarlen,

anser att de som köpt sina test skall få göra om/göra rätt, det kan ha gått mycket lång tid tom så lång att brottet att köpa det godkända testet är preskat, ty jag tror inte att det går att se som perduerande,

Är det bara jag som ser baksidan av detta, att det kommer att bli krav på två testledare vid varje test osv...

Det är inget bra, att han som sålt testen är ett as, tvivelaktig person råder det för mig ingen tvekan om, sen kan förklaringen iofs vara sådan att man kan ha viss förståelse för den.

Nåja plisen får lösa detta efter hand.

/Christian

Publicerat
Hmm är inte helt så reaktionär som du där trollkarlen,

anser att de som köpt sina test skall få göra om/göra rätt, det kan ha gått mycket lång tid tom så lång att brottet att köpa det godkända testet är preskat, ty jag tror inte att det går att se som perduerande,

Är det bara jag som ser baksidan av detta, att det kommer att bli krav på två testledare vid varje test osv...

Det är inget bra, att han som sålt testen är ett as, tvivelaktig person råder det för mig ingen tvekan om, sen kan förklaringen iofs vara sådan att man kan ha viss förståelse för den.

Nåja plisen får lösa detta efter hand.

/Christian

Självklart har du rätt men det hindrar inte att man blir lite upprörd.

Givetvis skall fuskarna få en chans att göra om proven men det lär nog bli svårt att bevisa vilka som har pröjsat och vilka som har klarat proven.

Oavsett så är det riktigt illa...

Publicerat

Allt beror på prov mannens goda minne, i värsta fall har han tom antecknat dem han sålt till och bokfört allt, iofs inte så troligt men knäppare saker har hänt.

Klart att man blir upprörd, nu tarvas det iofs en del för att jag skall bli det, men jag förstår er andras reaktion.

I grunden är detta mycket illa, då det slår mot den förtroendbas som vi jägare som kollektiv söker att bygga upp.

/Christian

Publicerat

Varför skulle det inte finnas rötägg som skor sig på andra här när det finns överallt annars, tror inte han är ensam heller!

Publicerat

hör väl inte till ämnet riktigt men nästan...

Har gjort jägareexamen så klart,och haft licens snart 8 år..roliga är att jag aldrig haft på mitt jaktkort jägarexamen utan bara ####### i kolumen,så jag gick till botten och då menade dom att dom ej fått in papperna från min provledare och det antingen var borta eller frågan om gjort kursen svart???

menar hur ska man veta riktigt då alla licenser och allt gått bra att få men sånt stort slarv finns? B)

Publicerat

Uh, hoppas det inte var den provledaren jag sköt upp för =( Jag betalade då inte honom för nånting, men man vet ju aldrig om han tagit betalt av andra. Jaja, då lär man väl få ett samtal antar jag.

Publicerat

det som han endå blir fälld för är att han inte betalat skatt på sin privata verksamhet :excl: (skulle iallafall inte bli förvånad:P)

Publicerat

Detta luktar!!

Förmodligen är artikeln fabricerad av en könslös bloggare, som titulerar sig journalist, från Stockholm som sålt den till NWT, dels för sitt nyhetsvärde nu när vargdebatten börjar svalna något och för att grundlägga en större artikel om att det finns allt för många jägare som inte borde vara det, med hänvisning till artikeln och sedermera elda på vargdebatten. Allt för att underminera jägarnas trovärdighet. Media blåser upp historien och åter igen så angrips jägarna kollektivt. Allt bara för att sälja lösnummer och Bonnier-familjen bla andra tidningsmagnater ska tjäna pengar..!

Kan inte alla låta oss vara ifred?

Publicerat
Detta luktar!!

Förmodligen är artikeln fabricerad av en könslös bloggare, som titulerar sig journalist, från Stockholm som sålt den till NWT, dels för sitt nyhetsvärde nu när vargdebatten börjar svalna något och för att grundlägga en större artikel om att det finns allt för många jägare som inte borde vara det, med hänvisning till artikeln och sedermera elda på vargdebatten. Media blåser upp historien och åter igen så angrips jägarna kollektivt. Allt bara för att sälja lösnummer och Bonnier-familjen bla andra tidningsmagnater ska tjäna pengar..!

Kan inte alla låta oss vara ifred?

Nu börjar det bli riktiga konspirationsteorier.

Om jag inte har läst helt fel så var det lokalt i värmland det hade hänt så det kan nog mycket väl vara så att det är tidningen själv som har sprungit på det.

Hade det varit en "könlös bloggare" så hade den nog snarare stått i "kvällsblaskan" än i NWT, dom vill ju så gärna pissa på jägarna.

Vad man sen tycker om nämnda provledares agerande behöver man nog inte ens skriva.