Hoppa till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Jaktsidan

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

28 g stål US6 (2,75mm)

Featured Replies

Publicerat

Kan någon berätta om affärer i Sverige, som har lerduvs- eller jaktpatroner med ovantående mängd hagel och storlek i stål?

Publicerat
Kan någon berätta om affärer i Sverige, som har lerduvs- eller jaktpatroner med ovantående mängd hagel och storlek i stål?

Har aldrig sett stål 6:or.

Vad är ditt användningsområde? (kanske kan ge lite tips...)

Publicerat
  • Författare
Har aldrig sett stål 6:or.

Vad är ditt användningsområde? (kanske kan ge lite tips...)

Fitasc Sporting. Har förståt att såna har användts i sverige, men kan vara svåra att få tag på.

Också 24 g stål US6 skulle jag vilja hitta. Såna kan man använda i English Sporting i sverige. Har tänkt åka över till sverige på några sporting (fitasc o english) tävlingar, så jag skulle vilja bekanta mig med US sexorna. Har erfarenhet på min sas hembana av stål 24 g 2,4-2,5 mm, vilka har en begränsad slagkraft på längre avstånd ifall man jämför med bly.

Publicerat
Fitasc Sporting. Har förståt att såna har användts i sverige, men kan vara svåra att få tag på.

Också 24 g stål US6 skulle jag vilja hitta. Såna kan man använda i English Sporting i sverige. Har tänkt åka över till sverige på några sporting (fitasc o english) tävlingar, så jag skulle vilja bekanta mig med US sexorna. Har erfarenhet på min sas hembana av stål 24 g 2,4-2,5 mm, vilka har en begränsad slagkraft på längre avstånd ifall man jämför med bly.

Utgår från att du inte skall tävla i FITASC eftersom största tillåtna hagel är US6 1/2.

Den enda patronen jag känner till i stål som kanske skulle funka är Hull Pro Steel. http://www.hullcartridge.co.uk/products/co...n/pro_steel.cfm

Jag tävlade i FITASC och English Sporting i många år och vet ingen som har testat detta med stålhagel då avstånden kan vara tämligen låååååååånga... (dessutom så är det nästan bara sverige som har blyförbud :blush: )

Men som sagt, kolla Hull. De gör i mitt tycke de klart bästa patronerna i världen!

Publicerat
  • Författare
Utgår från att du inte skall tävla i FITASC eftersom största tillåtna hagel är US6 1/2.

Den enda patronen jag känner till i stål som kanske skulle funka är Hull Pro Steel. http://www.hullcartridge.co.uk/products/co...n/pro_steel.cfm

Jag tävlade i FITASC och English Sporting i många år och vet ingen som har testat detta med stålhagel då avstånden kan vara tämligen låååååååånga... (dessutom så är det nästan bara sverige som har blyförbud ^_^ )

Men som sagt, kolla Hull. De gör i mitt tycke de klart bästa patronerna i världen!

I linken ser du att man i Sverige får använda 28 g stål sexor på Fitasc och även i mälarcupen får man skjuta english med sexor men max 24 g.

Som sagt har tänkt delta i dom 2 tävlingarna i Svegeråsen och kanske ett par english i Mälarcupen.

Dessutom så skjuter jag med 28 g bly i Finland och andra länder. Skall till Fitascsporting VM i Italien och Compak EM på Cypern i sommar. E' ju helt o hållet nybörjare, men iom tävlingarna så kommer man iväg så att frun också får uppleva semester i Toscana och hela familjen på Cypern. På detta vis får man en massa poäng där hemma. Dessutom lär man sig mest på ordentliga tävlingar ;)

Har köpt 2000 st. Hulls Sovereign Fitasc 28 g bly, fick förmånligt fjol årets patroner. Verkar bra .

Publicerat
I linken ser du att man i Sverige får använda 28 g stål sexor på Fitasc och även i mälarcupen får man skjuta english med sexor men max 24 g.

Som sagt har tänkt delta i dom 2 tävlingarna i Svegeråsen och kanske ett par english i Mälarcupen.

Dessutom så skjuter jag med 28 g bly i Finland och andra länder. Skall till Fitascsporting VM i Italien och Compak EM på Cypern i sommar. E' ju helt o hållet nybörjare, men iom tävlingarna så kommer man iväg så att frun också får uppleva semester i Toscana och hela familjen på Cypern. På detta vis får man en massa poäng där hemma. Dessutom lär man sig mest på ordentliga tävlingar ;)

Har köpt 2000 st. Hulls Sovereign Fitasc 28 g bly, fick förmånligt fjol årets patroner. Verkar bra .

Hull Sovereign 2000 36g Fibre Wad var min gamla patron som dessvärre inte tillverkas längre i och med att FITASC begränsades till 28 g och Sovereign Fitasc skapades i stället. En jävla bra patron helt enkelt!!! (läs; bäst!)

Har skjutit ett brons i FITASC i Cypern i 30+ värme en gång... Tappade räkningen på all KEO öl efteråt ^_^

Ibland saknar jag lerduveskyttet otroligt mycket men det var antingen det eller jakt och efter åren som lerduvekrossare valde jag jakt i stället.

Lycka till med tävlingarna!

Publicerat
  • Författare
Hull Sovereign 2000 36g Fibre Wad var min gamla patron som dessvärre inte tillverkas längre i och med att FITASC begränsades till 28 g och Sovereign Fitasc skapades i stället. En jävla bra patron helt enkelt!!! (läs; bäst!)

Har skjutit ett brons i FITASC i Cypern i 30+ värme en gång... Tappade räkningen på all KEO öl efteråt :blush:

Ibland saknar jag lerduveskyttet otroligt mycket men det var antingen det eller jakt och efter åren som lerduvekrossare valde jag jakt i stället.

Lycka till med tävlingarna!

Ojdå, med sånt resultat kan man förstå att ölen smaka. Har du alltså slutat helt med sportingen?

Tackar, skall göra mitt bästa. Siktar på att i framtiden hålla mig ovanför 80% sträcket även vid dåliga dagar ^_^

Publicerat
Ojdå, med sånt resultat kan man förstå att ölen smaka. Har du alltså slutat helt med sportingen?

Tackar, skall göra mitt bästa. Siktar på att i framtiden hålla mig ovanför 80% sträcket även vid dåliga dagar :rolleyes:

Jo jag har lagt av. När jag flyttade hem till sverige igen så var det inte samma sak... Blyförbud och fruktansvärt tråkiga anläggningar med lika tråkiga layouts.

Det händer att jag skjuter en 2-300 serie ibland men inte är det ofta och då gör jag det själv.

Lycka till med skyttet!