Publicerat Januari 27, 201016 yr tjena, tänkte att ni som är erfarna rävjägare kanske kunde svara på detta, ska sätta upp en husvagn i 4 dagar å jaga fågel, men har ju ändå inget vettigt för mej på kvällarna så tänkte försöka skjuta en räv eller två. har några surströmmingsburkar som jag tänkte kasta ut, tror ni det fungerar att locka in någon, eller ska jag bara försöka locka in dom medmin nyinköpta nordic? kan lägga till att det finns snuskigt med räv, iallafall vad alla spår säger.
Publicerat Januari 27, 201016 yr tjena, tänkte att ni som är erfarna rävjägare kanske kunde svara på detta, ska sätta upp en husvagn i 4 dagar å jaga fågel, men har ju ändå inget vettigt för mej på kvällarna så tänkte försöka skjuta en räv eller två. har några surströmmingsburkar som jag tänkte kasta ut, tror ni det fungerar att locka in någon, eller ska jag bara försöka locka in dom medmin nyinköpta nordic? kan lägga till att det finns snuskigt med räv, iallafall vad alla spår säger. Ingen riktig rävjägare men surströmming funkar bra, ta en burk i taget och sätt en kula i burken så sprids det ordentligt!
Publicerat Januari 27, 201016 yr Använda surströmming till räv?! Jag skulle äta surströmmingen, så kommer nog räven till dig och den underbara doften..
Publicerat Januari 27, 201016 yr Författare Använda surströmming till räv?! Jag skulle äta surströmmingen, så kommer nog räven till dig och den underbara doften.. surströmming är någonting som jag aldrig har och aldrig kommer stoppa i min mun, vem vill äta sur fisk?!
Publicerat Januari 27, 201016 yr Jesper- Antar att du är av manligt kön av namnet att döma, om jag känner mig själv som andra, dvs dig med så både har och kommer du o jag att stoppa saker i munnen som avgjort varken är nyttiga för oss, smakar bra, den dagen eller dagen efter och efter allt detta tänkande kan jag inte annat än dela din inställning, surtrömming äter man inte. /Christian
Publicerat Januari 28, 201016 yr alla som inte äter surströmming (inklusive mig själv).... vi vet väl att allt som luktar satan och förväntas smaka detsamma måste stoppas i mun måste ätas, vare sig man vill eller inte! Så gör alla män som är minns 80% hetro!
Publicerat Januari 28, 201016 yr Jesper- Antar att du är av manligt kön av namnet att döma, om jag känner mig själv som andra, dvs dig med så både har och kommer du o jag att stoppa saker i munnen som avgjort varken är nyttiga för oss, smakar bra, den dagen eller dagen efter och efter allt detta tänkande kan jag inte annat än dela din inställning,surtrömming äter man inte. /Christian Mohahaha, jag dör!!
Publicerat Februari 2, 201016 yr Detd surströmming på åteln är vanskligt... körde med hundmat några veckor och fick besök så att maten var slut nästan varje morgon... Lade ut surströmming i början på december - den ligger fortfarande kvar och hundmaten (som de åt tidigare) som jag lade ut efter surströmmingen har de inte heller rört. Mina stockholmsrävar gillar i alla fall inte denna norrlänska delikatess. Någon annan som har samma erfarenhet?
Publicerat Februari 2, 201016 yr Detd surströmming på åteln är vanskligt... körde med hundmat några veckor och fick besök så att maten var slut nästan varje morgon... Lade ut surströmming i början på december - den ligger fortfarande kvar och hundmaten (som de åt tidigare) som jag lade ut efter surströmmingen har de inte heller rört. Mina stockholmsrävar gillar i alla fall inte denna norrlänska delikatess.Någon annan som har samma erfarenhet? Fjollträskaran måst va för fjaski...
Publicerat Februari 2, 201016 yr Författare surströmmingen vart inget utav, men pipan kom till användning, och en räv fick smaka på min 222a!
Publicerat Februari 2, 201016 yr Grattis till räven Och mer surströmming åt folket så de blev ju en vinn-vinn situation för alla
Publicerat Februari 3, 201016 yr Författare Grattis till räven Och mer surströmming åt folket så de blev ju en vinn-vinn situation för alla haha ja så kan man ju också se det:)