Publicerat Januari 28, 201016 yr Hej! tänkte kolla om det är nån som har koll på om det finns nån som är duktig på att laga garmin pejl halsband....mitt nyligen usa inköpta halsband krånglar...handenheten hittar inte halsbandet, får ingen kontakt. har haft det inlämnat på en tele/radio firma som inte hitta nåt fel, trodde det var nåt program fel. har bara använt det en par gånger. antar att det är till att beställa ett nytt halsband, men tänkte kolla om det är nå fler som haft samma problem och vad dom gjort??
Publicerat Januari 28, 201016 yr Kolla med Trampet.se han har bra koll och köp prylarna där i fortsättningen så har du mindre bekymmer, en fråga ingen annan som får kontakt med ditt halsband heller? och du har haft kontakt men tappat den?
Publicerat Januari 28, 201016 yr Författare det funkade utan problem dom få gånger jag hann använda det. Jag provade med en kompis handenhet och den hittade den inte heller, men min handenhet hittade hans halsband...så vi vet ju iaf att det är fel på halsbandet. Ska kolla upp trampet.se. Tack för tipset.
Publicerat Januari 28, 201016 yr Kolla så att inte antennen lossnat har hänt för en del. Skruva bort bakstycket på batteridelen och kolla. \Mats
Publicerat Januari 28, 201016 yr Tror inte det är antennen. Jag har haft antennbrott på halsbandet och då funkade det ut till ca 100m. Har du provat att stryka det i handenheten och lägga in det igen?
Publicerat Januari 28, 201016 yr Författare ja det har jag provat..och antennen är oxå ok. ska ev få hjälp med å pröva att uppdatera det.
Publicerat Januari 29, 201016 yr Kan tillägga att halsbandet är svårt att stänga av och blinkar väldigt oregelbundet när det är igång.