Publicerat Januari 28, 201016 yr dax att slipa kedjan å sluta fega fast hade du puttat omkull slanorna brevid så hade det vart mer käk till stackarna
Publicerat Januari 29, 201016 yr Författare dax att slipa kedjan å sluta fega fast hade du puttat omkull slanorna brevid så hade det vart mer käk till stackarna ja vet den blev slö när jag kvistade aspen bredvid som jag fällt tidigare hittade en sten under snön, den borde jag filmat istället när jag fällde 45cm i roten. slanorna var sälg dom brukar inte äta av dom om det finns asp.
Publicerat Januari 29, 201016 yr ja vet den blev slö när jag kvistade aspen bredvid som jag fällt tidigare hittade en sten under snön,den borde jag filmat istället när jag fällde 45cm i roten. slanorna var sälg dom brukar inte äta av dom om det finns asp. är så jäkla lätt hänt med att slöa kedjan när det är snö på backen åfan det var sälg tyckte det var björk jag nog ingen dum idé att skaffa glasögon snart
Publicerat Januari 29, 201016 yr fällde en asp så hararna fick lite extra mat. Trevligt att någon hjälper hararna också själv har man snöat in på att hjälpa klöviltet har snarast glömt det övriga viltet . //Lasse
Publicerat Januari 30, 201016 yr Även klövviltet kommer om man fäller ett par aspar. Här så har jag haft både hare och rådjur gåendes där jag fällt lite asp till svenskhararna. Har även sett att räven strukit i närheten så får nog sätta mig någon februarinatt och jaga räv där.
Publicerat Februari 10, 201016 yr jag vet vad du egentligen gjorde och det var helt rätt, du fällde ett träd rätt över skoterleden så att skoterbusarna ska lära sig en läxa!
Publicerat Februari 11, 201016 yr hemma kommer hararna skuttandes på kvällen/natten och äter glatt av hästarna hö som ligger kvar ute o jag brukar lägga ut lite extra på kvällen oxå. och vattnet brukar dom besöka oxå syns på avtrycken något enstaka rådjur brukar våga sig in i hagen oxå men mest är det dom små som är besökare.
Publicerat Februari 11, 201016 yr Författare jag vet vad du egentligen gjorde och det var helt rätt, du fällde ett träd rätt över skoterleden så att skoterbusarna ska lära sig en läxa! traktor väg så man slipper köra inne bland plantorna när man hämmtar hem aspen.