Publicerat Januari 30, 201016 yr hej, jag ska köpa mig en 308 snart, och undrar vilken kula som är lämplig till en 308 eftersom jag kommer jaga en del gris, rådjur, och liknande , så jag skulle behöva lite tips eftersom jag är ganska ny med jakten, en kula som är billig och vikt mellan 168 - 180 grs, en kula som inte splittras upp helt så fort den träffas, med relativt hög rest vikt för ett billigt pris, någon med erfarenhet av detta? tackar för så många svar som möjligt:)
Publicerat Januari 30, 201016 yr hej, jag ska köpa mig en 308 snart, och undrar vilken kula som är lämplig till en 308 eftersom jag kommer jaga en del gris, rådjur, och liknande , så jag skulle behöva lite tips eftersom jag är ganska ny med jakten, en kula som är billig och vikt mellan 168 - 180 grs, en kula som inte splittras upp helt så fort den träffas, med relativt hög rest vikt för ett billigt pris, någon med erfarenhet av detta? tackar för så många svar som möjligt:) HEJ! Tyvärr är det så att bra kulor kostar endel... Bra uppsvampning, hög restvikt brukar betyda lite högre pris. Vill du använda samma kula till allt vilt så får man försöka hitta en gyllene medelväg och då kan typ Norma Oryx eller Lapua Mega fungera fint. Dessa kulor kostar dessutom inte skjortan. Använder själv ofta Megan till min 3006 och 9.3:a och den har faktiskt aldrig svikit mig, alltid svampat upp fint och gjort stor skade där det är tänkt att den ska det
Publicerat Januari 30, 201016 yr Författare HEJ!Tyvärr är det så att bra kulor kostar endel... Bra uppsvampning, hög restvikt brukar betyda lite högre pris. Vill du använda samma kula till allt vilt så får man försöka hitta en gyllene medelväg och då kan typ Norma Oryx eller Lapua Mega fungera fint. Dessa kulor kostar dessutom inte skjortan. Använder själv ofta Megan till min 3006 och 9.3:a och den har faktiskt aldrig svikit mig, alltid svampat upp fint och gjort stor skade där det är tänkt att den ska det jo många har föreslagit megan till mig, har kollat lite på den och den ser väldigt fin ut, det står mellan megan och nån kula från barnes, det återstår att se då jag inte har köpt den änn, kommer inte köpa den på ett tag heller, har ju god kontakt med säljaren så han har den undanlagd till mig, har du någon bra sida med laddvikter till dessa kulor?