Publicerat Januari 30, 201016 yr Har en fråga om hur man byter jaktledare i ett jaktlag?? säg om man är missnöjd tex om man vill att någon annan ska vara det, hur går man till väga om vem har rätt att bestämma. Han som man arrenderar av o som är med i jaktlaget eller är det ett beslut som alla ska var överens om, demokrati??? o vad har egentligen jaktledaren för uppgift utöver ha ansvar över jakten? en undrande
Publicerat Januari 30, 201016 yr Har en fråga om hur man byter jaktledare i ett jaktlag??säg om man är missnöjd tex om man vill att någon annan ska vara det, hur går man till väga om vem har rätt att bestämma. Han som man arrenderar av o som är med i jaktlaget eller är det ett beslut som alla ska var överens om, demokrati??? o vad har egentligen jaktledaren för uppgift utöver ha ansvar över jakten? en undrande Beror ju lite på hur era stadgar se ut men troligt är väl att ni tillämpar demokrati inom laget att ni har ett årsmöte. Där borde man kunna nominera personer, antingen en tid innan mötet eller så nomineras och väljs jaktledaren under stämman. Kolla upp hur era stadgar ser ut. Sedan tror jag att det finnns normalstadgar att kika på på jägareförbundets hemsida. De flesta jaktlag jag varit i kontakt med har stadgar som liknar dessa.
Publicerat Januari 30, 201016 yr Även mer exakt vad jaktledarens uppgifter är borde ju finnas i stadgar. Men som jag ser det så har jaktledaren det yttersta ansvaret i jaktlaget och ska se till så att allt funkar, så att folk gör det dom tar på sig, så att jakten sker säkert osv.
Publicerat Januari 30, 201016 yr Jaktledaren har 3 ansvarsområden han inte kan deligera ut. Nr1: Säkerheten. Nr2: Eftersök. Nr3: Information.