Publicerat Januari 31, 201016 yr Hej! För några någon månad sedan köpte jag ett paket med ficklampa och pannlampa på Claes Ohlson. Jag kan lugnt säga att jag var lite skeptisk då prislappen bara var 59 kr. Det vanliga är ju att man får vad man betalar för. Till viss del är det så även nu men jag tror det är svårt att få något som lyser lika bra som detta paket och som kostar under 10x så mkt... Kanske någon kan utmana? Ordinarie pris är nära 200 men frågan är om de någonsin sålts till "ordinarie" pris... Jag är lite skeptisk till alla de "extrapriser" som finns. Ofta är extrapriset ett ordinarie pris för det företaget men grissisten (freudiansk felskrivning... ) har ett skyhögt riktpris. Jag har i jobbet en Inova T1 och den är solid så att en pansarvagn skulle kunna köra över den. Den lyser långt och är mkt bra men priset...köpte den på Ahlsell och jag tror att priset var dryga 500 kr + moms...men det betalade ju inte jag. Den lyser längre och andas mkt kvalitet men Claes Ohlsons lampa lyser faktiskt mkt bättre upp till 40 meter (ca ca). Mina pannlampor har jag inte jämfört, tycker dock att de är likvärdiga. Har en Tikka Plus och den är mkt bra att ha i fickan, går att fästa på allt möjligt - inklusive mitt huvud. Den kostar också ca 500 kr och jag tror att min Classelampa för 29,50 kr (½-paketpriset) lyser minst lika bra. Med andra ord: http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=144587458 Ett mkt prisvärt paket!
Publicerat Februari 2, 201016 yr Jag har en dylik handlampa fast från Jula, den kostade ca 40:- vill jag minnas. Mer ljus för sådanna småpengar går högst troligt inte att få. TUMMEN UPP!
Publicerat Februari 3, 201016 yr Jag har också pannlampan och ficklampan och är otroligt nöjd Det finns billiga och bra varor fast det är mera sällsynt
Publicerat Februari 3, 201016 yr Blev tipsad om Julas lampa för 250:-, att den ska vara brutal. Någon som testat? http://www.jula.se/pannlampa-134153