Publicerat Januari 31, 201016 yr Vi motade lite hare igår i några små backar på marken. Jag skjöt då en hare. Grannarna har frågat om dom kan få köpa harkött av mig och nu tänkte jag sälja dendär haren till dom men det är såhär att jag har inte en aning vad jag ska ta i betalt pär kg.. Vad tycker ni jag ska ta i betalt?? Vad kan vara ett vettigt rimlit pris? Tacksam för snabba svar! MVH
Publicerat Januari 31, 201016 yr Själv lever jag efter den novisen att va lite biligare och sälja en eller ett par extra.! Jag skulle aldrig betala 200kr för en hare ! En hundrig tycker jag låter rimligt. Böt faktiskt till mig en släpkärra emot en hare en gång Fråga vad han ville ha för den ? : Han svara du jagar va ? : Japp ! : Fixa en julhare så får du den ! Ibland ska man ha flyt !
Publicerat Januari 31, 201016 yr Författare 150 - 200 kr/hare är väl ett rimligt pris? A 150 kr låter bra men jag tror som vakjägaren 200 är för mycket..... Haha det var ju bra med det bytet vakjägaren
Publicerat Januari 31, 201016 yr Ja visst va det.! Men den hade några år på nacken , tänkte göra en mobil vakkoja av den. Nu står den här å skräpar, men projektet finns kvar om jag orkar nån gång !
Publicerat Januari 31, 201016 yr Personligen tycker jag 200 kr för en hare i bra skick utan hagel i kroppen är billigt medans en rejält påsmälld hare för 100 kr är dyrt... Beror lite på kvaliten liksom.
Publicerat Januari 31, 201016 yr Jag har sålt någon extra hare och då har jag sålt dom för 150kr. Jag tycker det är rimligt
Publicerat Januari 31, 201016 yr Mitt tips som smålänning är: GE bort den, jag är antagligen lite udda men jag skule nog inte få för mig att ta betalt om en granne ville ha en hare som jag skjutit. /Lasse
Publicerat Januari 31, 201016 yr Mitt tips som smålänning är:GE bort den, jag är antagligen lite udda men jag skule nog inte få för mig att ta betalt om en granne ville ha en hare som jag skjutit. /Lasse Bästa förslaget hittills! En harpalt! tjänster och gentjänster kommer i framtiden vara värt betydligt mera vid något jaktligt tillfälle!
Publicerat Januari 31, 201016 yr Författare Mitt tips som smålänning är:GE bort den, jag är antagligen lite udda men jag skule nog inte få för mig att ta betalt om en granne ville ha en hare som jag skjutit. /Lasse Det skule inte va så dumt men det va han som frågade vad jag ville ha för den så..... Och dessuton är jag ganska ung och har nyss lakt ler en massa pengar på en ny bössa så ja måste ärkänna att jag är i behov av lite pengar....då min lön inte är den största
Publicerat Januari 31, 201016 yr Mitt tips som smålänning är:GE bort den, jag är antagligen lite udda men jag skule nog inte få för mig att ta betalt om en granne ville ha en hare som jag skjutit. /Lasse Jag har aldrig sålt något kött från jakt i hela mitt liv men däremot har jag gett bort måååååånga kilon... Fast frågan var ju vad en hare kan vara värd per kilo Dock håller jag med dig!